معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم سوری ضمن اشاره به نقض حریم هوایی سوریه توسط هواپیماهای آمریکایی، هشدار داد که علیه تروریست‌هایی که به ارتش روسیه و سوریه حمله کنند واکنش قاطع و شدید نشان می‌دهند.

ابراز نگرانی روسیه از تدارکات تروریست‌های سوری برای حمله

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «وادیم کولیت» معاون مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه شامگاه چهارشنبه نسبت به آماده‌شدن تروریست‌ها برای حمله به تأسیسات و نیروهای روس هشدار داد.

کولیت طی نشست خبری گفت: «طرف روسی به شدت نگران اطلاعاتی است که نشان می‌دهد گروه تروریستی جبهه النصره فعالانه در حال آماده‌سازی بمب‌گذاران انتحاری است که وظیفه آنها انجام حملات تروریستی علیه تأسیسات و گشت‌های نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و ارتش جمهوری عربی سوریه است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی تاکید کرد که گروهی از نیروهای مسلح فدراسیون روسیه قاطع‌ترین و سخت‌ترین اقدامات را علیه تروریست‌هایی که قصد حمله به ارتش روسیه و سوریه را دارند، انجام خواهند داد.

علاوه بر این، این مقام نظامی روس از فرماندهان گروهک‌های تروریستی و غیرقانونی خواست تا از اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کنند و راه حل‌وفصل مسالمت آمیز درگیری را در پیش گیرند.

پیش از این نیز معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه با اعلام انجام‌شدن حملاتی علیه مواضع گروه‌های تروریستی در منطقه کاهش تنش، گفت که تروریست‌ها همچنان به حمله علیه مواضع دولت سوریه ادامه می‌دهند.

طبق این گزارش، کولیت در بخش دیگری از صحبت‌هایش خبر داد که هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سوریه، طی بیست‌وچهار ساعت اخیر ۱۴ مرتبه حریم هوایی سوریه را نقض کرده، موقعیت‌های خطرناک در آسمان سوریه ایجاد نموده و پروتکل‌های جلوگیری از برخورد (با روسیه) را نقض کردند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر نیز تاکید کرد پهپادهای آمریکایی ۵ بار حریم هوایی منطقه آموزشی مشترک ارتش سوریه و روسیه را نقض کردند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.