وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش سرانه ورزشی در دانشگاه‌ها خبر داد.

وزیر علوم: سرانه ورزشی در دانشگاه‌ها را افزایش می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه چهارشنبه ۱۱ مردادماه در آیین افتتاحیه چهارمین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا به ویژه سردار حاج حسین همدانی، شهید سلیمانی و شهدای سلامت و امنیت تأکید کرد: دانشگاه بوعلی هیأت رئیسه‌ای از خانواده ایثارگر دارد و برای میزبانی شایسته از این برنامه زحمات زیادی کشیده است.

وی اظهار داشت: اینگونه برنامه‌ها و رقابت‌های ورزشی موجب شادی، نشاط و سلامتی نسل جدید می‌شود و باید این رفتار در بین دانشجویان نهادینه شود چراکه ورزش راهی برای پیشگیری از نارسایی‌های جسمی است.

زلفی‌گل با بیان اینکه هر نظامی که بدنبال کاهش آسیب‌های جسمانی، اجتماعی و فرهنگی است، برای تربیت بدنی سرمایه گذاری می‌کند، خاطرنشان کرد: ورزش موجب پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات جامعه می‌شود و در وزارت علوم در دولت سیزدهم این ظرفیت جدی گرفته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در اولویت کارهای وزارتخانه است. در صدد هستیم سرانه ورزشی در دانشگاه ها را افرایش دهیم و امکانات و تجهیزات ورزشی را در مراکز آموزش عالی به روز کنیم.

وی ادامه داد: اگر برای دانشجویان امکانات ورزشی و فرهنگی مهیا شود پس از دانش آموختگی، تجربیات را به نسل‌های دیگر منتقل می‌کنند و در نتیجه نسلی داناتر از گذشته خواهیم داشت.

زلفی‌گل اضافه کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا مسیر رشد خود را به خوبی در پی گرفته و آجر به آجر آن نتیجه جوانی مدیران ادوار مختلف و دانشجویان بسیار است و ما نیز در آموزش عالی گذشتگان خود را قدر می‌دانیم و خدمات آنها را نادیده نمی‌گیریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نارسایی‌ها را نباید گردن گذشتگان انداخت و باید درصدد رفع آنها باشیم و می‌دانیم امکانات امروزی که در دست ما است ، راحت به دست نیامده‌اند بنابراین باید قدردان گذشتگان خود باشیم چرا که احترام به پیشکسوتان می بایست بعنوان وظیفه انسانی ،ادبی و اخلاقی مورد عنایت واقع شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.