رییس دفتر حقوقی وزارت راه و شهر سازی از الحاق اراضی جدید زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار و تکمیل و تصویب طرح های توسعه ای در بنادر کوچک از اهداف مهم و ضروری در راستای سیاست های پی ریزی شده با تاکید بر اقتصاد دریا محور است.

ایجاد اشتغال پایدار با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای در بنادر کوچک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از برنا، سجاد جلالی معاون حقوقی وزارت راه‌ و شهرسازی از الحاق اراضی جدید به حوزه استحفاظی سازمان بنادر خبر داد و گفت: استفاده مناسب از زیر ساخت‌های دریایی و نیز تسریع در روند تکمیل پروژه‌های عمرانی در بنادر کوچک می تواند زمینه‌ساز اشتغال پایدار و رونق اقتصادی ساحل‌نشینان باشد.

معاون حقوقی وزارت راه‌ و شهرسازی افزود: مطابق با ماده ۶۹ تنظیم مقرارت مالی دولت بزودی این اراضی در حوزه زیر مجموعه سازمان بنادر قرار خواهد گرفت.

وی اقتصاد دریا محور را به عنوان چرخ دوار و توسعه ای کشور برشمرد و افزود: با ایجاد و تکمیل طرح های عمرانی سازمان بنادر در شرق استان، زمینه اشتغال بومیان منطقه و محرومیت‌زدایی ساحل نشینان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: تجهیز بندر بونجی به عنوان یک بندر پشتیبان منطقه کوه مبارک، در راستای سیاست‌های کلان دولت پیرامون توسعه بنادر کوچک زمینه ساز ارتقا جایگاه دریابرد در منطقه خواهد بود.

جلالی در بازدید از بندر کوه مبارک گفت: این  بندر از حیث وجود مخازن نفتی و امکان پهلوگیری شناور از یک سو و  نزدیکی بعد مسافت به کشورهای حاشیه خلیج فارس از منظر دیگر اهمیت ویژه ای جهت  صادرات مواد نفتی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.