رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بالگرد اورژانس هوایی استان برای نجات مرد ۶۶ ساله به پرواز درآمد و این بیمار را پس از اقدام‌های درمانی لازم به بیمارستان ولیعصر(عج) شهر زنجان انتقال داد.

اورژانس هوایی زنجان برای نجات مرد ۶۶ ساله به پرواز درآمد

به گزارش قدس آنلاین، داریوش تقی‌لو روز پنجشنبه افزود: ساعت ۳۰:۱۳ دقیقه بعدازظهر امروز برای نجات مرد ۶۶ ساله که در منطقه طارم شهر آببر دچار سکته مغزی (CVA) شده بود درخواست خدمات اورژانس هوایی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به دوری و سخت گذر بودن منطقه، بالگرد اورژانس هوایی به سرعت برای نجات جان این بیمار به پرواز درآمد و پس از انجام اقدام‌های درمانی مناسب، بیمار به بیمارستان آیت‌الله موسوی و سپس به مرکز تخصصی درمان سکته مغزی حاد بیمارستان ولی عصر (عج) شهر زنجان انتقال یافت.

این مسوول ادامه داد: سکته مغزی دومین علت مرگ و میر بعد از سکته قلبی در دنیاست که این امر، آگاه سازی عمومی برای تشخیص علائم سکته مغزی در ساعات اولیه را بیش از گذشته ضروری می کند.

وی اظهار داشت: هنگام سکته مغزی، چهار و نیم ساعت اولیه در مراجعه به اورژانس بسیار حیاتی است، چراکه با گذشت زمان و باز نشدن شریان بسته شده و برقرار نشدن مجدد خونرسانی به ناحیه آسیب دیده به سرعت سلول های عصبی می میرند و در نتیجه بافت مغزی دچار آسیب دائمی و غیر قابل برگشت می شود.

تقی لو افزود: به همین دلیل با مشاهده اولین علائم سکته مغزی باید به سرعت با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود تا اقدامات درمانی لازم در کمترین زمان ممکن انجام گیرد.

وی تاکید کرد:همه افراد جامعه باید با علائم سکته مغزی آشنا باشند و پس از مشاهده این نشانه ها در خود و یا یکی از نزدیکان به سرعت با اورژانس مراجعه کنند یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.