سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید، گردوخاک و در نواحی مستعد توفان شن در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و قم و جنوب و شرق سمنان، طی روزهای آینده خبر داد.

هشدار سازمان هواشناسی؛ چهار استان منتظر توفان شن و گرد و خاک باشند

این سازمان با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید، گردوخاک در نواحی مستعد توفان شن طی امروز جمعه ۱۳ مرداد در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و قم، روز شنبه ۱۴ مرداد در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی و روز یک‌شنبه ۱۵ مرداد در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب و شرق سمنان خبر داده است.

بنابر این در مناطق مستعد توفان گردوخاک و شن، شاهد کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال خواهیم بود.

به هممین دلیل سازمان هواشناسی کشور تاکید کرده است سالمندان و بیماران تنفسی و قلبی از رفت وآمدهای غیر ضروری اجتناب کنند. فعالیت کویرنوردی در این شرایط توصیه نمی شود. باید ضمن احتیاط در تردد جاده‌ای، از استحکام سازه‌های موقت مطمئن شوید، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط کنید، از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال عبور ماشین تان را هم در این محل ها پارک نکنید.

بد نیست بدانید "هشدار نارنجی" وضعیتی است که در آن پیش‌بینی می‌شود پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و موبب خسارت‌های احتمالی شود. سازمان هواشناسی این هشدار را برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول بمنظور مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.