عواقب و اثرات مخرب و روحی و افسردگی ورزشکاران، بازیکنان به خصوص جوانان، علاقه‌مندان و کلاً جامعه شهروندی از فروپاشی، انصراف و یا انحلال باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی به کررات به مسئولان هشدار داده شده است، اما گویا این اخطارها بیشتر به مشق شب می‌ماند؟!

بی تفاوتی و ناتوانی عیان در بین مسئولان ورزش خراسان رضوی

علی عبداحد: با تأسف در یک چرخه تکراری در ورزش خراسان رضوی، این بار یک باشگاه ورزشی دیگر با جایگاهی خاص در لیگ برتر بسکتبال کشور و نیز با تیمی پشتوانه‌دار از جوانان بومی (تیم بسکتبال آویؤه صنعت پارسا مشهد) که از سوی حامیان مالی و خیر و مدرسه‌ساز حمایت می‌شد بعد از حدود 10 سال فعالیت اثرگذار و چشمگیر از ادامه ورزش حرفه‌ای و تیمداری انصراف داد! (البته عنوان کرده‌اند بصورت دیگری در کنار ورزش خواهند بود) تا همچنان زنگ هشدار بی‌توجهی به ورزش قهرمانی و جوانان برای مسئولین ورزشی و غیرورزشی استان به صدا درآید!

آویژه‌ای‌ها که بدون هیچ چشم داشت و نیاز مالی و فقط با عشق خدمت و نیز انگیزه دادن برای رشد و ارتقاء بازیکنان جوان و نیز فرصت دیدن مسابقات سطح بالای کشور با حضور ملی‌پوشان در سالن خانه بسکتبال استان برای نوجوانان و علاقه‌مندان را فراهم کرده بودند همواره این گلایه به حق را خطاب به مسئولین ورزشی و غیرورزشی استان مطرح می کردند که باشگاه آویژه نیاز به توجه و حمایت معنوی دارد اما هیچگاه گوش شنوایی نبود.این در حالی است که همین الان هم زمزمه همراهی نکردن اسپانسر اصلی شنا با تیم پرافتخار خراسانن رضوی در مسابقات آتی به گوش می رسد و این فاجعه ای جدید برای ورزش این استان است.

البته عواقب و اثرات مخرب و روحی و افسردگی ورزشکاران، بازیکنان بخصوص جوانان، علاقه‌مندان و کلاً جامعه شهروندی از فروپاشی، انصراف و یا انحلال باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی به کررات به مسئولین هشدار داده شده است، اما گویا این اخطارها بیشتر به مشق شب می‌ماند؟!

اما این گلایه جدی از سوی مخاطبان و اهالی ورزش خطاب به بعضی از مسئولین خراسان رضوی وجود دارد که آقایان مسئول، در امورات ورزشی کوتاهی می‌کنید، لطفاً اعتراف کنید به ورزش و به جوانان شاداب و پرشور نشاط و پاک بی‌توجه هستید! شما واقعیت‌ها و خواسته‌های ورزشی‌ها را یا ندیدید و یا نشنیدید و یا عبور کردید.  شما به کدام از قول‌هایی که در سخنرانی‌ها و یا در جلسات و یا روی کاغذ دادید عمل کردید؟ چقدر به وعده وعیدهایی که به قهرمانان و ملی‌پوشان و باشگاه‌ها داده‌اید عمل شده است؟

آقایان لطفاً بحث را نچرخانید روی ورزش همگانی، زیرا اینگونه متصور است که بعضی از شما مدیران مسئول از «عبارت ورزش همگانی» استفاده ابزاری می‌کنید تا عدم توجه‌تان به وزش قهرمانی و حرفه‌ای و حمایت از حامیان مالی را توجیه کنید! جامعه ورزشی از شما می‌پرسند چرا بعد از هر فروپاشی ورزشی، انصراف و یا انحلال یک باشگاه و یا تیم ورزشی که از سوی بخش خصوصی هزینه‌های میلیاردی و انسانی شده است بی‌تفاوت هستید؟ چرا در یک جلسه اضطراری در استانداری یا فرمانداری با حضور تمام مسئولین استان به کم و کیف کار و کمک به رفع مشکل نمی‌پردازید؟ بپذیرید شما از اهالی ورزشی و جوان‌ها فاصله دارید در حالی که می‌باید برای داشتن جامعه‌ای پاک و سالم همدل و کنار ورزشکاران و جوانان باشید.

آقایان محترم، جناب مدیرکل ورزش و جوانان، جناب شهردار، جناب فرماندار و جناب استاندار و جنابان نمایندگان مجلس، صادقانه بفرمایید آیا در طول فصل مسابقات گوناگون، از چند مسابقه تیم استان از نزدیک دیدار کردید؟ چند دفعه برای خدا قوتی بر سر تمرینات تیم‌های ورزشی که نمایندگان استان هستند حاضر شدید؟ اهالی ورزش می‌خواهند شما مسئولین را همواره کنار خود ببینند و نه فقط در کنار سکوهای قهرمانی و اهداء مدال آن هم در مواردی خاص؟! آقایان لطفاً تا دیر نشده است ورزش، باشگاه‌ها، تیم‌های ورزشی و ... را دریابید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فکوری ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    مدیرکل ورزش و جوانان که در استان نداریم اگر منظورتون جناب تاج فیروز است که ایشان سرپرست هست از شما خبرنگاران انتظار می رود سمت ها را بهتر بلد باشید تا عامه مردم