شرکت خطوط هواپیمایی عربستان از آغاز برنامه توسعه اتصال خطوط پروازی خود با چین خبر داد و از راه‌اندازی کریدور مستقیم پروازی و منظم میان فرودگاهای این کشور با فرودگاه بین‌المللی پکن خبر داد.

برای نخستین بار؛ خط پرواز مسافری مستقیم عربستان به چین رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، شرکت خطوط هواپیمایی عربستان از راه‌اندازی نخستین خط پروازی مستقیم و منظم از فرودگاه ریاض و جده به مقصد فرودگاه پکن، پایتخت چین خبر داد.

وبگاه سعودی «جده پست» با اعلام برنامه همکاری راهبردی ریاض درباره اتصال خطوط هوایی اعلام کرد که چین دومین کشور در برنامه توسعه روابط راهبردی ریاض با کشورهای شرق آسیا در حوزه اتصال خطوط پروازی محسوب می‌شود و برقراری خطوط مستقیم مسافری میان دو کشور در ادامه راهبرد برنامه هواپیمایی عربستان سعودی در ارتباط با شرق آسیا به شمار می‌رود.

در همین ارتباط، وبگاه قطری «خلیج آنلاین» با اشاره به اتصال خطوط پروازی مستقیم و منظم میان ریاض و پکن و زمانبندی پروازها گزارش داد که شرکت خطوط هوایی عربستان اعلام کرد که این پروازها توسط هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ روزهای جمعه و دوشنبه از جده و روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از ریاض به مقصد پکن حرکت خواهند کرد.

بر پایه این گزارش، «چن ویچینگ» سفیر چین در عربستان هم گفت که تعداد پروازهای بین دو کشور به ۹ پرواز در هفته افزایش یافته و این امر تسهیلات بیشتری را برای افراد برای سفر بین دو کشور فراهم می‌کند.

در سال ۲۰۱۱، خطوط هوایی عربستان اولین پرواز خود را به مقصد خود در شهر گوانگژو چین با یک بوئینگ ۷۷۷ در مسیر جده ریاض افتتاح کرد.

چین یکی از ۴۹ کشوری است که ریاض به آنها ویزای الکترونیکی ارائه کرده تا گردشگران چینی که با پروازهای خطوط هوایی سعودی به این کشور سفر می‌کنند، بتوانند به صورت رایگان ویزای الکترونیکی دریافت کنند.

چینی‌ها پس از اخذ ویزا می‌توانند ۹۶ ساعت در خاک عربستان باشند و یک شب اقامت آنها در هتل نیز رایگان است. این تسهیلات باعث رونق سفر شهروندان چینی به عربستان شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.