رئیس جمهور ونزوئلا همتای سابق آمریکایی خود را به هدایت طرحی برای ترور وی در سال ۲۰۱۸ متهم کرد.

مادورو، ترامپ را به تلاش برای ترور خود متهم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا می‌گوید که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ هدایت نقشه‌ای برای ترور وی را برعهده داشته است. به گفته مادورو این تصمیم مستقیما در کاخ سفید اتخاذ شده بود.

مادورو که به مناسبت هشتادوششمین سالروز بنیانگذاری گارد ملی ونزوئلا که با ترور نافرجام ۵ سال پیش وی تلاقی داشت، صحبت می‌کرد، آمریکا و کلمبیا را به مداخله در این حمله متهم کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا درباره «مداخله شخصی و مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و کاخ سفید در صدور فرمان حمله به رئیس جمهور کلمبیا» صحبت کرد و گفت که این حمله «به دست گروهی تروریستی که در کلمبیا سازماندهی شده بود، صورت گرفته است.»

مادورو در ادامه مدعی شد که تحقیقات متعاقب، نقش خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهور وقت کلمبیا در این حمله را برملا کرد. وی گفت که «او گرداننده مستقیم عملیات بوگوتا بوده و تنها چند روز پیش از ترک کاخ ریاست جمهوری کلمبیا، طرح ترور را تامین مالی و برنامه‌ریزی کرده بود.»

واشنگتن و بوگوتا به نوبه خود دست داشتن در این حمله را رد کردند و جان بولتون، مشاور ملی وقت کاخ سفید در سال ۲۰۱۸ مدعی شد که «این حمله بهانه‌ای بوده که خود رژیم آن را طرح‌ریزی کرده است.»

ترور نافرجام چهارم آگوست ۲۰۱۸ در حالی رخ داد که مادورو در کاراکاس برای اعضای گارد ملی ونزوئلا سخنرانی می‌کرد. در این لحظه دو پهپاد مجهز به مواد منفجره بر فراز منطقه منفجر شدند. در پی این انفجارها، چندین سرباز زخمی شدند و مادورو هم جان سالم به‌در برد.

مادورو، ترامپ را به تلاش برای ترور خود متهم کرد

تصاویر لحظه انفجار نشان داد که محافظان مادورو برای حفاظت از وی با سپر بالستیکی به سمت او خیز برده و سپس او را از منطقه خطر دور کردند. در ارتباط با این حادثه ۱۷ مظنون باداشت شدند و ۱۲ تن از آنها به جرم خیانت و تلاش برای قتل به ۳۰ سال حبس محکوم و ۵ نفر دیگر نیز به ۲۰، ۱۶، هشت و پنج سال حبس متهم شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.