نبود پزشک متخصص در بخش های مختلف و عدم ارائه خدماتی مانند تزریقات در شهرستان خوسف صدای اعتراض شهروندان را بلند کرده و خواستار افتتاح طرح چند ساله بیمارستان هستند.

 پای خدمات درمانی در خوسف لنگ می‌زند

به گزارش قدس آنلاین،  برخورداری از امکانات رفاهی، بهداشتی و درمانی مناسب از جمله شاخص‌های مهم منشور حقوق شهروندی بوده که باید در جوامع شهری و روستایی به نحو مطلوبی نمود پیدا کند. این در حالی است که هزاران نفر در شهرستان خوسف از جای خالی پزشک و متخصص و نبود بسیاری از خدمات درمانی رنج می‌برند.

عدم ارائه خدماتی اعم از تزریقات نقطه عطف گلایه‌هایی بوده که زبان به زبان نقل می‌شود و رفع این نارضایتی‌ها نیازمند تأمین نیروی انسانی مجرب از سوی مسئولان است.

شرایط پیش رو در حالی است که کلنگ احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان خوسف سال ۹۲ بر زمین زده شد. هر چند قرار بود نسخه اتمام طرح تا پایان سال گذشته پیچیده شود اما وعده مسئولان هنوز به سرانجام نرسیده است. ساختمان ستاد مرکز بهداشت شهرستان خوسف هم که عملیات اجرایی آن از شش سال پیش آغاز شده و اتمام آن نیازمند ۱۲ میلیارد اعتبار است.

در حال حاضر جای خالی بیمارستان نه تنها شهروندان را از دریافت خدمات تخصصی درمانی دور کرده بلکه قوانین حاکم بر برخی مراکز درمانی شهرستان رنج‌هایی مضاعف برای بیماران به بار می‌آورد.

پای خدمات درمانی لنگ می‌زند

یکی از شهروندان با بیان اینکه متأسفانه پای خدمات درمانی در خوسف لنگ می‌زند، اظهار کرد: این شهرستان علی رغم جمعیت بالای خود، از پزشک متخصص برخوردار نیست و باید بیماران به بیرجند بروند.

محمد طوفانی با بیان اینکه تزریقات به ویژه پنی‌سیلین در این شهرستان انجام نمی‌شود، بیان کرد: علی رغم خطرات جاده‌ای، باید برای تزریق یک پنی‌سیلین به شهرستان بیرجند سفر کنیم.

وی خواستار راه اندازی بیمارستان خوسف شد و گفت: در حال حاضر جای خالی این بیمارستان مشکلات زیادی برای بیماران به ویژه مصدومان حوادث جاده‌ای ایجاد کرده است.

طوفانی با بیان اینکه در پایگاه بهداشت و درمان بسیاری از خدمات انجام نمی‌شود، افزود: دندان پزشک، پزشک زنان و دیگر خدمات ضروری در شهرستان وجود ندارد.

وعده مسئولان برای افتتاح بیمارستان خوسف محقق شود

یکی دیگر از شهروندان خوسفی هم با گلایه از خدمات درمانی در خوسف بیان کرد: در حال حاضر بیماران اورژانسی ابتدا باید به مرکز درمان بروند و سپس عازم بیرجند شوند که این امر خود دغدغه‌هایی ایجاد کرده است.

محمد موسایی با بیان اینکه چند مدت گذشته یک نوجوان تصادفی در روند این پروسه جان خود را از دست داد، گفت: متأسفانه علی رغم دغدغه‌های شهروندان وعده‌های مسئولان برای افتتاح بیمارستان خوسف به نتیجه نمی‌رسد.

وی حضور پزشک زنان در خوسف را یکی از ضروریت ها دانست و افزود: خواستاریم وعده چندین ساله مسئولان برای افتتاح بیمارستان خوسف به انجام برسد تا بیماران دردی مضاعف بر رنج بیماری شأن نداشته باشند.

انتظار ۶ ساله ساختمان ستاد مرکز بهداشت شهرستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف با بیان اینکه عملیات اجرایی ساختمان ستاد بهداشت شهرستان از حدود شش سال پیش آغاز شده و تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جمیله احمدی با بیان اینکه برای اتمام این پروژه نیازمند ۱۲ میلیارد اعتبار هستیم، گفت: بیمارستان ساختمان ستاد بهداشت به جهت راه اندازی آزمایشگاه طبی مرکزی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: با راه اندازی آزمایشگاه مرکزی آزمایشات ازدواج، اعتیاد و استخدامی در شهرستان انجام خواهد شد و نیاز به مراجعه همشهریان به مرکز استان نخواهد بود.

بیمارستان خوسف نیازمند ۲۰ میلیارد اعتبار

احمدی با اشاره به پروژه بیمارستان خوسف بیان کرد: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد در حال تکمیل محوطه سازی و حصار کشی دور زمین است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این طرح ۵۶ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: همچنین اتمام این پروژه نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف با بیان اینکه این پروژه دارای چهار بخش داخلی، اطفال، زنان، عمومی و اورژانس است، گفت: زمان دقیق آزمون مشخص نشده ولی در آزمون اولیه، وزارت با جذب ۶۰ نفر موافقت کرده است.

اینگونه که پیداست تکمیل بیمارستان خوسف و تأمین پزشک متخصص مهم‌ترین گام مسئولان برای عبور از مشکلات حوزه سلامت شهرستان بوده که باید جدی تر برداشته شود چراکه خوسفی ها امیدوارند در سال جاری نسخه‌های درمانی شأن در بیمارستان شهرشان نوشته شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.