عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی در مورد شکایت جانبازان شیمیایی از یک شرکت اروپایی همکار صدام در دادگاه لاهه گفت: مجلس از اقدام جانبازان حمایت می‌کند.

حدادی: مجلس از شکایت جانبازان شیمیایی در دادگاه لاهه حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علی حدادی نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان در مجلس شورای اسلامی در مورد شکایت پنج نفر از جانبازان شیمیایی کشورمان از شرکت های اروپایی همکار صدام در دادگاه لاهه اظهار کرد: ما از حق و حقوق جانبازان عزیز حمایت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: کشورهای اروپایی در هشت سال دفاع مقدس حمایت‌های مختلفی از صدام انجام دادند از جمله تامین مواد شیمیایی که آثار سنگینی بر رزمندگان داشته است.

عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا مجلس باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در پایان به نقش مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیگیری امور مربوط به جانبازان شیمیایی، تصریح کرد: بنیاد شهید باید در خط مقدم حمایت از این جانبازان والا مقام باشد. کشورهای اروپایی باید پاسخگو خسارت و لطمات سنگینی که بر رزمندگان تحمیل کردند، باشند.

دادخواست این پرونده ۵ آبان ۱۴۰۰ برابر با ۲۷ اکتبر ۲۰۲۱ به وکالت از پنج نفر مصدومان شیمیایی علیه ۲ شرکت اروپایی به اسامی کی بی.اس (KBS) و ملکمی ( Melchemi )و هانس ملخرس (Hans Melchers ) مؤسس شرکت ملکمی توسط وکیل هلندی به ثبت رسید.

این دو شرکت در فاصله سالهای ۱۳۶۰ الی ۱۳۶۲ مقدار ۲۲۵۰ تن  SOCL2 و در اطلاعات حسب فاصله سالهای ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۵ مقدار ۳۲۲۵ تن TDG به عراق فروختند که این دو ماده در ساخت بمب‌های شیمیایی مورد استفاده رژیم صدام قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.