مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از صادرات ۱۴۲ هزار تن میله‌گرد طی چهارماهه نخست امسال از طریق بندر خرمشهر به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: این میزان صادرات آهن‌آلات در مقایسه با کل سال ۱۴۰۱ رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات میله‌گرد از بندرخرمشهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، علی عسکری دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: طی چهارماه ابتدایی امسال، ۱۴۲ هزار تن میله‌گرد از طریق بندر خرمشهر به کشورهای همسایه صادر شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۴۰ هزار تن آهن‌آلات به کشورهای همسایه صادر شده بود که آمار چهار ماه سال جاری نسبت به کل سال گذشته خیره‌کننده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بر همین اساس آمار صادرات آهن‌آلات به کشورهای همسایه در مقایسه با کل سال ۱۴۰۱ رشد ۱۰۰ درصدی را داشته است.

عسکری بیان کرد: ما در بندر خرمشهر با توجه اساسی به بحث صادرات، استفاده کامل از ظرفیت‌های بندری و استقبال از سرمایه‌گذاران به دنبال ایجاد توسعه و رونق هستیم.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.