۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 902749

وزیر دفاع عراق در راس یک هیات از نیروهای مسلح این کشور و بنا به دعوت وزارت دفاع آمریکا به واشنگتن سفر کرد.

سفر وزیر دفاع عراق به آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از سفر هیاتی از نیروهای مسلح این کشور به ریاست «ثابت محمد العباسی» وزیر دفاع عراق به آمریکا خبر داد و گفت: این هیات درخصوص آینده روابط بین عراق و ائتلاف بین المللی گفت وگو خواهند کرد.

سرلشکر «یحیی رسول» در بیانیه‌ای افزود: این هیات به ریاست وزیر دفاع عراق متشکل از سپهبد «عبدالوهاب الساعدی» رئیس سرویس مبارزه با تروریسم، سپهبد «عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد ارتش، سپهبد «قیس المحمداوی» معاون فرماندهی عملیات مشترک ارتش و تعدادی از مشاوران و افسران عراق است.

وی افزود: این هیات در جریان این سفر جلسات متعددی را برای بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلف که آینده حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق، همکاری‌های امنیتی دوجانبه بین عراق و آمریکا و تبادل تجربیات و اطلاعات به ویژه در زمینه اطلاعاتی برای تعقیب عناصر باقی مانده از گروه تروریستی داعش در راس آنها قرار دارد، برگزار می‌کنند.
سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق افزود: این هیات همچنین سلسله دیدارها و نشست‌هایی با مقامات وزارت دفاع آمریکا به نحوی که منافع مشترک دو کشور را تامین کند، برگزار خواهد کرد.

سفر این هیات عراقی به واشنگتن در حالی انجام شده که ارتش آمریکا از سال ۲۰۰۳ عراق را اشغال کرده است. دولت عراق در ۱۸ آذر سال ۱۴۰۰ به طور رسمی پایان ماموریت نیروهای نظامی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا را در این کشور اعلام کرد، اما تا این ساعت نظامیان اشغالگر آمریکایی در عراق حضور دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.