مدیر کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر و افزایش رطوبت و شرجی در استان هشدار نارنجی صادر کرد.

خوزستانی‌ها دوباره منتظر دمای بالای ۴۹ درجه باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی با استقرار توده هوای گرم از روز چهارشنبه تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده احتمال وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان و افزایش رطوبت و شرجی در مناطق شرقی، جنوبی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به این پدیده احتمال گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، آتش سوزی در مراتع و مزارع و خسارت ناشی از تنش دمایی در بخش‌های کشاورزی و دامداری وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به این هشدار توصیه می‌شود صرفه جویی در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم خودداری از رها کردن زباله‌های براق در طبیعت، خاموش کردن کامل آتش در صورت روشن کردن آن در مراتع و استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی و کلاه در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید انجام شود.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۴۸.۴ وایذه با ۲۲.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده‌اند. همچنین در شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز ۴۷.۵ وحداقل به ۳۴ درجه سانتیگرا د رسیده است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    آقای سبزه زاری برای یه بار هم که شده دمای۵۰ درجه رو هم اعلام کن دماسنج شما کجاست که دمای بالای ۵۰ درجه خوزستان رو همیشه ۴۹بیشتر نمیخونه؟