جنبش انصارالله یمن به نیروهای آمریکایی درباره نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی یمن هشدار داد و آنها را به نبردی پرهزینه‌تر تهدید کرد.

هشدار انصارالله به نیروهای آمریکایی از نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در توئیتر خود نوشت: نیروهای آمریکایی باید به خاطر صلح و امنیت بین‌المللی و امنیت دریانوردی در دریای سرخ از آب‌های سرزمینی ما دور شوند.

وی تاکید کرد: هر رویکردی به آب های سرزمینی ما می تواند به معنای آغاز طولانی ترین و پرهزینه ترین نبرد در تاریخ بشر باشد.

هشدار انصارالله ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که فرماندهی مرکزی آمریکا در صفحه رسمی توئیتر خود اعلام کرد بیش از سه هزار نیروی دریایی همراه با ناوهای جنگی یواس‌اس باتان و یواس‌اس کارترهال به عنوان بخشی از استقرار از پیش اعلام‌شده وزارت دفاع ⁧آمریکا⁩ وارد منطقه تحت پوشش ⁧سنتکام⁩ در خاورمیانه شده‌اند.

گفتنی است؛ محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن نیز پیشتر در سخنانی تاکید کرد که حضور غیرقانونی اشغالگران در آب‌های سرزمینی یمن هزینه بسیار بالایی برای آنها خواهد داشت.

العاطفی دوشنبه ۹ مرداد در این باره تاکید کرد: ما توانایی کامل برای ایمن سازی، حفاظت و تثبیت مسیرهای کشتیرانی بین المللی در امتداد تمامی آب‌های سرزمینی خود را داریم.

وی افزود: دریای سرخ، خلیج عدن و تنگه باب المندب خطوط کشتیرانی هستند که به جهان خدمات رسانی می‌کنند و ما متعهد به تامین امنیت آن هستیم.

وزیر دفاع یمن در ادامه ادعاها و تبلیغات کشورهای متجاوز و همراهان آنها به ویژه دشمن صهیونیستی، درباره حضور آنها در دریای سرخ، باب المندب، خلیج عدن و دریای عرب برای ایمن سازی آنها از تروریسم و ‌دزدی دریایی را تکذیب کرد و گفت که این ادعاها صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دست متجاوزان رو شده و سناریوها مشخص شده است. آنچه دشمن در زمینه اشغال و اعمال کنترل تهاجمی دریایی بر بنادر، جزایر و آب‌های سرزمینی یمن انجام می‌دهد به خودی خود تروریسم است که نشان می‌دهد کشورهای متجاوز تروریسم را تولید می‌کنند و از عناصر تروریستی و دزدان دریایی حمایت مالی می‌کنند.

العاطفی همچنین گفت: چالش را با چالش، تشدید تنش را با تشدید، بمباران را با بمباران، اشغالگری را با مقاومت و صلح را با صلح پاسخ خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.