رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تجهیز اورژانس هوایی خبر داد که در حال حاضر سایت بالگرد اورژانس ۱۱۵ جیرفت جنب ساختمان مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی شامل پد بالگرد و آشیانه با اعتباری بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حال احداث است.

شمارش معکوس برای تجهیز اورژانس هوایی جیرفت

به گزارش قدس آنلاین، دکترعلی اصغر خیرخواه  در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود بالگرد اورژانس هوایی به منطقه دیگری منتقل شده و با توجه به اینکه جنوب کرمان همواره بحران‌زا است چه اقدامی در رفع  دغدغه‌های  مردم صورت گرفته؟ اظهار کرد: طی سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در ساخت پروژه‌های حوزه سلامت دانشگاه صورت گرفته که از جمله این موارد حوزه اورژانس ۱۱۵ است.

وی با اشاره به نبود آشیانه برای بالگرد متعلق به اورژانس هوایی و همچنین تعمیرات مورد نیاز افزود: یک قطعه از بالگرد نیاز به تعمیر و تعویض دارد که درخواست دادیم و منتظر هستیم. چون‌ باید وارد بشود و اینکه می گویند بالگرد به منطقه دیگری برای استفاده منتقل شده، کذب محض است.

خیرخواه از تامین زیرساخت‌های لازم برای تجهیز اورژانس هوایی جیرفت خبر داد افزود: در حال حاضر سایت بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی جیرفت جنب ساختمان مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی شامل پد بالگرد و آشیانه با اعتباری بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حال احداث است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اهمیت اورژانس هوایی گفت: یکی از مهمترین بخش‌های انتقال سریع بیماران و مصدومین اورژانسی است که براین اساس توجه ویژه ای به این موضوع داشتیم که در آینده نزدیک بالگرد هوایی ۱۱۵ با ظرفیت حداقل دو مصدوم در جیرفت مستقر می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ پایگاه ۱۱۵  در جنوب کرمان گفت: باتوجه به اهمیت آمبولانس در نجات جان مصدومان برای تعمیر و تجهیز ناوگان حمل ونقل اورژانس پیش بیمارستانی  اعتباری بیش از پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به مردم جنوب کرمان اطمینان داد که به زودی بالگرد مجهزتر و به روزتری برای اورژانس هوایی تامین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.