اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای هشدار سطح زرد شماره ۳۸ صادر کرد و از افزایش محسوس دمای هوا در بیشتر مناطق این استان خبر داد.

افزایش بی سابقه دما در انتظار  اردبیل

به گزارش قدس آنلاین، پدیده‌های مورد انتظار در این اطلاعیه استقرار پر ارتفاع جنب حاره‌ای و زمان شروع نیز روز چهارشنبه (۱۸ مرداد) تا روز یکشنبه (۲۲ مرداد) و نوع مخاطره نیز افزایش محسوس دمای هوا می‌باشد.

منطقه اثر در این اطلاعیه تمامی مناطق استان به ویژه در شهرستان‌های نوار شمالی استان شامل پارس‌آباد ، بیله‌سوار، اصلاندوز و کوثر اعلام شده است که بیشینه دما به ۴۰ تا ۴۲ درجه سلسیوس و در سایر شهرستان‌ها به ۳۲ تا ۳۶ درجه سلسیوس می‌رسد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل بر لزوم تنظیم دمای مرغداری‌ها، دامداری‌ها و گلخانه‌ها ، پرهیز از برپایی آتش در کنار مزارع و درختان ، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و پرهیز از حضور در فضای باز بویژه در ساعات گرم روز تاکید کرد.

این اداره کل در اطلاعیه خود افزود: جهت کاهش خطرات ناشی از گرمازدگی و پرتوهای فرابنفش به‌ویژه در افراد مسن ، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص احتیاط‌های لازم انجام پذیرد ، ضمناً جهت جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی در مزارع ، مراتع و جنگل‌ها مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل نیز بر لزوم صرفه‌جویی مردم در مصرف برق و آب در این مدت تاکید کرده است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.