مهدی آقاجعفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی خبر داد حسین امیرعبداللهیان روز پنج شنبه برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در شهر پرتوریا حضور خواهد یافت.

کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی با حضور امیرعبداللهیان در پرتوریا برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی آقاجعفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی در خصوص توسعه روابط میان ایران و آفریقای جنوبی در قالب نشست کمیسیون اقتصادی مشترک دو طرف، اظهار داشت: پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی پنج شنبه ۱۹ مرداد با سفر وزیر امور خارجه به پرتوریا برگزار می شود.

وی گفت: نشست مقدماتی این کمیسیون از روز گذشته با حضور کارشناسان ارشد وزارتخانه‌های دو کشور در وزارت خارجه آفریقای جنوبی آغاز شده و امروز نیز ادامه دارد.

سفیر ایران در آفریقای جنوبی تصریح کرد: بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور بویژه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و فناوری و همچنین نهایی کردن اسناد و تفاهم نامه‌های تبادل شده میان دو طرف برای امضا در سفر آتی دوجانبه و رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی که قرار است در پاییز امسال انجام شود در دستور کار این نشست قرار دارد.

اقاجعفری در پایان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آفریقای جنوبی همچنین از رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در نشست سران بریکس پلاس که در شهریورماه آینده در ژوهانسبورگ برگزار می‌شود، دعوت بعمل آورده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.