رئیس کمیته پارالمپیک گفت: طرح یاران شهید سلیمانی با هدف جذب جانبازان و ایثارگران ورزشکار به منظور حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روحی جانبازان برگزار می‌شود.

رئیس کمیته پارالمپیک: طرح یاران شهید سلیمانی در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سردار کارگری عصر سه‌شنبه در جلسه طرح یاران شهید سلیمانی که در موزه شهدای اردبیل برگزار شد، با تشریح طرح یاران شهید سلیمانی اظهار کرد: جذب جانبازان مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع مرزها به ورزش هدف اصلی این طرح است که به منظور حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روحی جانبازان و خانواده آنها، تقویت کمی و کیفی حضور جانبازان در تیم‌های پارالمپیکی و الهام‌بخشی جانبازان در ورزش کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون‌های ورزشی پارالمپیکی، تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران، امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح (سپاه، ارتش، فراجا و نیروها)، تربیت بدنی نیروهای مسلح و اداره کل ورزش و جوانان و هیئت جانبازان و معلولان استان از سازمان‌های همکاری‌کننده در این طرح هستند.

رئیس کمیته پارالمپیک گفت: در مرحله اول این طرح با دادن فراخوان از طریق مختلف نظیر زیرنویس تلویزیون، تماس تلفنی، پیامک، آگهی‌های تبلیغاتی و… نسبت به شناسایی جانبازان علاقه‌مند و متقاضی ورزش اقدام می‌شود و در ادامه، لیست افراد متقاضی در رشته‌های ورزشی مورد نظر با مشخصات کامل فردی برای مشاوره، تعیین رشته و کلاس پزشکی فدراسیون و هیئت‌های پارالمپیکی معرفی می‌شوند که موجب تشکیل پرونده پزشکی ورزشی برای کلیه جانبازان خواهد شد.

کارگر افزود: در صورتی که فردی کلاس‌بندی مورد نیاز را احراز نکند، فدراسیون پارالمپیکی جانباز یاد شده را برای اخذ خدمات ورزشی در حوزه ورزش همگانی به تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تربیت بدنی یگان خدمتی وی معرفی و هیئت استانی پارالمپیکی نیز آنها را در اولویت اول ورزش همگانی قرار می‌دهد.

رئیس کمیته پارالمپیک اولویت رشته‌های ورزشی را شنا، دوومیدانی، تیراندازی، تیر و کمان، وزنه‌برداری، جودو، تنیس روی میز، تکواندو، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر برشمرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.