سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور اندیشمندان و علمای شیعه و سنی در ارومیه آغاز بکار کرد.

اجلاس وحدت اسلامی در ارومیه آغاز شد/ حضور ۱۷۰۰ میهمان در اجلاس

به گزارش قدس انلاین، سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، علمای شیعه و سنی، جمعی از مقامات ارشد لشکری و کشوری و فعالان حوزه تقریب صبح امروز در تالار وحدت ارومیه آغاز به کار کرد.

در آیین افتتاحیه این اجلاس، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در سخنانی اظهار داشت: زندگی اقوام و ادیان مختلف بدون مشکل و با نهایت آرامش نشانه تحقق واقعی شعار رنگین کمان اقوام و ادیان در آذربایجان‌غربی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی گفت: وجود مساجد، کلیساها و کنیسه‌ها در کنار هم و در یک خیابان، بزرگترین آتشکده زرتشتیان در تکاب، کلیسای ارامنه و ماکو و سایر نشانه وحدت موجود در این استان است.

وی ادامه داد: وجوب وحدت اسلامی و حرکت تفرقه میان مسلمانان در بیانات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی جزو تاکیدات اصلی است که اهمیت وحدت برای رسیدن به نقطه تعالی و استقلال در این سخنان تبلور می‌یابد.

وی با اشاره به خطبه امام علی(ع) در خصوص وحدت مسلمانان، خاطرنشان کرد: ایشان تاکید دارند که به گذشته مسلمانان و جایگاه وحدت اهمیت داده شود و راه آن‌ها ادامه یابد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، اهمیت برگزاری اجلاس وحدت اسلامی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: قطعا اثرات این همایش و همنشینی در آینده تاثیرگذار بوده و وحدت اسلامی را تقویت می‌کند.

در ادامه، استاندار آذربایجان‌غربی نیز در سخنانی ضمن خیرمقدم به حاضران داخلی و خارجی در مراسم، اظهار داشت: با بهره‌مندی از ظرفیت همزیستی مسالمت آمیز ادیان و اقوام در مسیر توسعه گام برمی‌داریم.

محمدصادق معتمدیان، وجود تنوع قومی و مذهبی را فرصتی مغتنم برای داشتن پیشرفت در تمام حوزه‌ها دانست و گفت: تلاش برای همزیستی اسلامی، تحقق آزادی بخشی واقعی با تکیه بر مبانی اسلامی و آزادسازی فلسطین باید جزو اهداف کشورهای اسلامی باشد که بر اساس فرکایشات رهبر انقلاب اسلامی باید وحدت اسلامی زیربنای تمام امور باشد.

وی تاکید کرد: توحید نه در اسلام بلکه در تمام ادیان الهی و آسمانی به عنوان منبع و سرمنشا گفتگو و همراهی محسوب می‌شود و این موضوع بر اساس آیات قرآن کریم امری اصلی و ضروری است.

استاندار آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: دشمنان می‌دانند که اختلاف افکنی میان مسلمانان تنها راه نفوذ در کشورها است و با انواع حربه‌ها دنبال این امر هستند که مسلمانان را از وحدت اسلامی دور کنند.

وی ابراز داشت: توهین به مقدسات، قرآن‌سوزی و حمله به کشورهای اسلامی جزو مهم‌ترین حربه‌ها و تلاش‌های دشمنان هستند که با وحدت اسلامی در این مسیر شکست خورده‌اند.

معتمدیان گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم حفظ و تقویت وحدت اسلامی نشان دهنده اهمیت وحدت است و باید در این زمینه حول محور بیانات و تاکیدات ایشان گام برداریم.

در این اجلاس یک روزه، اندیشمندان و علمای شیعه و سنی به ارائه مطالب خود پیرامون اهمیت وحدت اسلامی و راهکارهای دستیابی به این مهم خواهند پرداخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.