در حالی که یک خبرنگار معروف صهیونیست از ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در رساندن آذوقه به نظامیانش در اطراف غزه پرده برداشت، یک ژنرال سابق این رژیم اعلام کرد، در صورت ورود ارتش به جنگ، شکستش حتمی خواهد بود.

ژنرال صهیونیست: ارتش اسرائیل نه‌تنها آماده جنگ نیست بلکه به‌سوی فروپاشی پیش می‌رود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، یک ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، ارتش اسرائیل آمادگی ورود به جنگی را که گفته می‌شود در آستانه وقوع است، ندارد زیرا در مرحله فروپاشی قرار دارد و در صورت ادامه روند تمرد نظامیان احتیاط از پیوستن به ارتش، شکستش حتمی خواهد بود.

روزنامه جروزالم پست به نقل از سرتیپ «یتسحاق بریک» دادستان سابق نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: ارتش اسرائیل آمادگی ورود به جنگ سختی را که نمایه‌هایی از آن در افق چند ماه آینده دیده می‌شود، ندارد زیرا ضربه‌ای که به ارتش وارد شده است تا چند سال آینده اثراتش را بر آن باقی نگه خواهد داشت.

بریک افزود: نخبگان سیاسی چندان توجهی به رخدادهای ارتش اسرائیل ندارند، کابینه امنیتی هم هیچ جلسه‌ای برای بررسی این موضوع برگزار نمی‌کند، شورای امنیت (رژیم صهیونیستی) هم به یکی از دفاتر منشی‌گری نخست وزیر تبدیل شده است.

بریک در ادامه هم تأکید کرد: حتی اگر اعتراضات هم به پیروزی برسد و اسرائیل ساختار دموکراسی پیدا کند باز هم ارتشی برای حمایت از (رژیم) اسرائیل وجود نخواهد داشت.

او اعتراف کرد: ارتش (رژیم) اسرائیل امروز در حال فروپاشی است و بعد از توقف روند پیوستن نیروهای احتیاط به آن، در هر جنگ پیشِ‌رو شکست سهمگینی خواهد خورد، اکنون دشمنان اسرائیل منتظر لحظه مناسب هستند و چندان هم در این امر منتظر نخواهند ماند.

در این بین امیر بوحبوط خبرنگار مسایل نظامی پایگاه خبری واللانیوز هم فاش کرد، ارتش اسرائیل از رساندن غذا و آذوقه به نظامیانش در نوار غزه، عاجز مانده است.

او خطاب به فرمانده بخش لجستیک ارتش رژیم صهیونیستی گفت: آقای ژنرال میشل جانکو، باز هم من هستم، آیا قابل باور است که در سال 2023 وعده‌های غذایی نیروهای لشکر گولانی که در شهرک‌های مهاجرپذیر اطراف نوار غزه در صوفا و کیسوویم مستقر هستند، به‌شکل منظمی به دست آنها نرسد؟

او افزود: واقعاً نباید تقصیر این کار را به دوش واحد غزه بیندازید، این بیانگر ضعف فرماندهی جنوب است، افسران لجستیک تحت‌امر شما کجا هستند؟

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم رسماً اعتراف کرد، تحریم نظامیان احتیاط در پیوستن به ارتش ضربه شدیدی به توانمندی نیروی هوایی ارتش (رژیم صهیونیستی) وارد آورده است.

«دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه در گفتگویی با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی، اعتراف کرد شرایط برای ارتش در جنگ پیشِ‌رو پیچیده‌تر از جنگ‌های قبلی خواهد بود.

این سرتیپ ارتش رژیم صهیونیستی گرچه تلاش کرد ادعا کند ارتش برای جنگ پیشِ‌رو آمادگی دارد، اما اذعان کرد تمرد نظامیان احتیاط به‌شدت بر توان ارتش اسرائیل تأثیر گذاشته است و ارتش همچنان به گفتگو با آنها برای متقاعد کردن آنها جهت پیوستن مجدد ادامه می‌دهد.

او تأکید کرد: هر یک از نظامیان خط قرمز متفاوت خاص به خود را دارد، ما در شرایط بغرنجی قرار داریم و این اقدام آنها بر عملکرد ارتش تأثیر منفی می‌گذارد.

برخی از محافل رسانه‌ای و کارشناسان، رژیم صهیونیستی را به تلاش برای مخفی نگه‌داشتن حجم واقعی پدیده توقف پیوستن نیروهای احتیاط به ارتش متهم می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی تا امروز حاضر به اعلام رسمی شمار نظامیان احتیاطی که به یگان‌های خود ملحق نشده‌اند و حاضر نشدند داوطلب خدمت نظامی شوند، نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.