هیات پارلمانی ایرانی که به سوریه سفر کرده است با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

دیدار هیات پارلمانی ایران با وزیرخارجه سوریه در دمشق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، یک هیات از مجلس شورای‌ اسلامی ایران به ریاست وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی که در دمشق به سر می‌برد با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

هیات ایرانی پیش از این با حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه دیدار کرد.

در این دیدار که در ساختمان مجلس سوریه برگزار شد، حموده صباغ بر روابط تاریخی و مستحکم تهران و دمشق تاکید کرد.

وی با بیان اینکه روابط ایران و دمشق با خون شهدای دو کشور در دفاع از سوریه و حاکمیت آن در مقابله با تروریسم محکم‌تر شده است، بر لزوم گسترش روابط در زمینه‌های مختلف به‌ویژه روابط پارلمانی که در راستای‌ خدمت به مردم دو کشور است تاکید کرد.

رئیس مجلس سوریه در ادامه به تجاوزهای اشغالگران آمریکایی به بخشی از خاک سوریه و غارت منابع آن و همچنین قطع آب بیش از یک میلیون شهروند سوری در الحسکه توسط اشغالگران ترکیه اشاره کرد و گفت که این اقدامات جنایتی علیه بشریت است.

وی همچنین به تحریم‌های اقتصادی یک‌جانبه وضع‌شده علیه ملت سوریه اشاره کرد.

از سوی دیگر، جلال‌زاده با اشاره به روابط مستحکم و متمایز تهران و دمشق خواستار گسترش هرچه بیشتر آن به‌ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری شد.

وی همچنین از مواضع سوریه در حمایت از جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی در پارلمان ایران خاطرنشان کرد که پیروزی‌های سوریه بر تروریسم ثابت کرد که اراده ملت‌ها قوی‌تر از مستکبران و سلطه‌گران است.

جلال‌زاده همچنین خواستار برگزاری کنفرانس پارلمانی با مشارکت کشورهایی شد که از تحریم‌های یکجانبه اقتصادی آمریکا و غربی‌ها رنج می‌برند.

وی گفت که هدف از این کنفرانس تبادل تجربه‌ها در چگونگی مقابله با این تحریم‌ها است.

در این دیدار اعضای دفتر مجلس سوریه، اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی، روابط عربی و خارجی سوریه و همچنین اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور حضور یافتند.

حسن نوش‌آبادی، حسن همتی، کریمی قدوسی، حسین اسدی و عباس گلرو اعضای هیات پارلمانی ایران هستند که به سوریه سفر کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.