معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان از ورود موج جدید گرما و صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در این استان خبر داد.

ورود موج گرما به لرستان/ هشدار زرد هواشناسی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، زینب اکبری  با اشاره به شرایط ناپایدار جوی در لرستان، اظهار داشت: افزایش پوشش ابر در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب چهارشنبه در این استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بارش‌هایی به‌صورت خفیف و پراکنده و گاهی همراه با رعدوبرق در نقاطی از لرستان به‌ویژه در مناطق شرقی و شمالی این استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان عنوان کرد: اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر و احتمال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی ازجمله مخاطرات شرایط ناپایدار جوی در این استان است.

وی با اشاره به ورود موج جدید گرما به لرستان بیان کرد: موج گرما همه نقاط این استان را از پنجشنبه تا یکشنبه هفته پیش رو تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و هشدار سطح زرد شماره 21 هواشناسی در پی نفوذ این پدیده امروز صادر شد.

اکبری با بیان اینکه ورود موج گرما منجر به افزایش دماهای روزانه در لرستان می‌شود، گفت: افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال گرمازدگی و احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها از مخاطرات ورودموج گرما به این استان است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان ابراز کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب‌وبرق، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در ساعات ظهر برای جلوگیری از گرمازدگی، خودداری از روشن‌کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها، آبیاری مزارع و باغات در ساعات اولیه صبح و اوایل توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.