مقامات روسی اعلام کردند که دو پهپاد جنگی اوکراینی که عازم مسکو بودند را سرنگون کردند.

روسیه دو پهپاد اوکراینی به سمت مسکو را سرنگون کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، در آخرین موج حملات پهپادی اوکراین که پایتخت روسیه را هدف قرار می‌دهند، مقامات مسکو اعلام کردند که دو پهپاد رزمی اوکراینی که عازم مسکو بودند، توسط سیستم‌های پدافند شناسایی و سرنگون شدند.

به گفته مقامات روسی، همزمان انفجار جداگانه در انباری در خارج از شهر مسکو یک کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشت.

مسکو و حومه آن که در مرحله اولیه درگیری در جنگ اوکراین از تنش‌ها در امان ماندند، در ماه‌های اخیر شاهد تعداد فزاینده‌ای از حملات بوده‌اند.‌

«سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو در تلگرام گفت: «تلاش دو پهپاد جنگی برای پرواز به داخل شهر ثبت و هر دو توسط پدافند هوایی سرنگون شدند.»

یک پهپاد در منطقه «دومودوو» در حومه جنوبی شهر مسکو سرنگون شد، در حالی که دومی در منطقه بزرگراه مینسک در غرب پایتخت سرنگون شد.

این حملات حداقل سومین حمله پهپادی علیه مسکو ظرف یک هفته اخیر است. روز یکشنبه نیز روسیه اعلام کرده بود که پهپادهای اوکراینی را در منطقه پودولسکی در حومه پایتخت و دوباره روز دوشنبه در منطقه کالوگا، دورتر از پایتخت به سمت جنوب غربی سرنگون کرده است.

ماه میلادی گذشته «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین هشدار داده بود که جنگ به روسیه کشیده شده و مراکز نمادین و پایگاه‌های نظامی این کشور به هدف تبدیل شده است.

پیشتر یک ساختمان اداری مورد استفاده وزارتخانه‌های دولت روسیه در منطقه تجاری اصلی مسکو دو بار مورد اصابت پهپاد قرار گرفت و متحمل خساراتی شد.

حمله پهپادی علیه مسکو یک روز پس از آن صورت گرفت که روسیه مدعی شد که یک پست فرماندهی ارتش اوکراین را در یک حمله موشکی به شهر پوکروفسک در شرق این کشور هدف قرار داده است.

مقامات روسی گفتند که دو پهپاد با فاصله ۴۰ دقیقه پرتاب شدند.

اوکراین عملیات نظامی متقابل مورد انتظار خود را در ماه ژوئن یعنی حدود دو ماه پیش آغاز کرد، اما در مقابل مقاومت شدید نیروهای روسیه در خط مقدم، پیشروی‌های اندکی به سمت شرق و جنوب داشته است.

در همین حال، روسیه حملات خود را در اطراف شهر کوپیانسک در شمال شرق اوکراین آغاز کرده است. این شهر و مناطق اطراف آن توسط نیروهای اوکراینی در سپتامبر گذشته آزاد شد، اما مسکو از آن زمان حمله خود به این منطقه را از سر گرفته است. گانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه گفت: «شدت تنش‌ها و گلوله باران دشمن در این منطقه زیاد است.»

از سوی دیگر فراتر از درگیری‌ها در اوکراین، مسکو لهستان و فنلاند را به تهدید امنیت ملی خود متهم کرد و متعهد شده است که به افزایش تهدیدها علیه مرزهای غربی روسیه پاسخ دهد.

فنلاند، که مرز طولانی با روسیه دارد، به تازگی به ائتلاف ناتو به رهبری ایالات متحده پیوسته است، در حالی که لهستان امنیت را در مرز خود با متحد نزدیک مسکو، بلاروس، تقویت کرده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشستی با مقامات نظامی گفت: «تهدیدات علیه امنیت نظامی فدراسیون روسیه در جهت راهبردی غرب و شمال غربی چند برابر شده است.» او افزود که این خطرات نیاز به پاسخ به موقع و کافی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.