وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: صادرات و واردات دو اهرم برای توازن تولید و مصرف هستند که این سیاست در وزارت صنعت، معدن و تجارت در این دوره به صورت جدی برای تنظیم بازار اتفاق خواهد افتاد و تنها نگرانی که وجود دارد تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو است.

تنها نگرانی برای واردات خودرو تامین ارز است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، عباس علی‌آبادی امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات خودرو گفت: در تولید ارز کمتری استفاده می‌کنیم چرا که بیشتر هزینه‌ها ریالی است ولی امیدواریم با توسعه صنعتی مبتنی بر صادرات بتوانیم جبران این بحث را داشته باشیم و نیاز را برطرف کنیم.

وی در خصوص ارتقاء موتور خودروها با توجه به میزان مصرف بنزین آنها اظهار کرد: بزرگترین کاری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال آن هستیم همین موضوع است. ضمن این‌که توسعه خودروهای برقی را مورد توجه قرار داده‌ایم چرا که این خودروها اساسا سوخت مصرف نمی‌کنند و می‌توان انرژی آنها را از طریق نیروگاه‌های خورشیدی، بادی و حرارتی با راندمان بالا تامین کرد و این موضوع یک راهبرد کلی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گفته وی برای بهبود راندمان خودروهای بنزینی نیز برنامه اساسی داریم اتفاق‌هایی که در خودروهای جدید نیز اتفاق افتاده این مساله را نشان می‌دهد و ما به سمت تولید با استانداردهای روز دنیا حرکت می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: یک ماشین سایز اقتصادی می‌تواند چهار لیتر بنزین مصرف کند اما یک ماشین با سایز بزرگتر مصرف بالاتری دارد آنچه مهم است تامین نیاز و تقاضا با توجه به استانداردها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.