در ادامه مسابقات قهرمانی جهان دراگون‌بوت در پاتایا تایلند نمایندگان ایران موفق به کسب ۳ مدال رنگارنگ شدند.

نمایندگان ایران به سه مدال دست پیدا کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، شانزدهمین دوره مسابقات دراگون‌بوت قهرمانی جهان (IDBF) که از ١٧ مرداد در پاتایا تایلند آغاز شده است با رقابت نمایندگان کشورمان در روز سوم ادامه پیدا کرد.

ایران چهار تیم منتخب از شهرهای مختلف و در رده های سنی راهی این رقابت ها کرده است که حاصل تلاش نمایندگان ایران در مسابقات امروز پنجشنبه ۱۹ مردادماه کسب سه مدال طلا، نقره و برنز بوده است. تیم های شاماران کانو و سکان تهران در بخش بانوان و سکان بوشهر و طوفان بندرانزلی در بخش مردان نمایندگان ایران در این رقابت هستند.

با پایان یافتن دور مقدماتی این مسابقات و راهیابی برخی تیم های ایران به مرحله نهایی، در روز سوم این دیدارها نمایندگان ایران صاحب سه مدال رنگارنگ شدند.

تیم شاماران کانو در رقابت قایق ده‌نفره زیر ۲۴ سال در فینال ماده ۲۰۰۰ متر زیر ۲۴ سال زنان با تیم‌های تایلند، هنگ‌کنگ، هند و چین مسابقه داد و با زمان ۱۰:۲۵.۰۸ در رده نخست جهان قرار گرفت و صاحب مدال طلا شد. در این رقابت تایلند نقره و چین برنز گرفتند.

سکان بوشهر در رقابت قایق ده‌نفره زیر ۲۴ سال در فینال ماده ۲۰۰۰ متر مردان با تیم‌های فیلیپین، چین، تایلند، هنگ‌کنگ و تایلند مسابقه داد و با زمان ۹:۱۹.۹۹۸ با اختلاف صدم ثانیه در رده دوم جهان قرار گرفت و با اختلاف صدم ثانیه صاحب مدال نقره شد.

شاماران کانو بانوان نماینده ایران در رقابت دراگون‌بوت ده‌نفره رده سنی آزاد مسافت ۲۰۰۰ متر با تیم‌های قدرتمندی همچون ماکائو، انگلیس، فیلیپین، هند، نیوزلند، هنگ‌کنگ، ژاپن، چین تایپه، اوکراین، چین، اندونزی و تایلند رقابت کرد و در پایان با زمان ۱۰:۲۲.۶۵۶ دقیقه صاحب مدال برنز شد. در این رقابت پاروزنان اندونزی و چین اول و دوم شدند.

تیم بانوان سکان تهران نماینده رده سنی بزرگسال ایران در این مسابقات می باشد با راهیابی به فینال مسابقات و در مسافت ۲۰۰۰ متر و در مصاف با تیم‌های استرالیا، آمریکا، سنگاپور، آلمان و تایلند با زمان ۱۰:۵۸.۵۱۱ دقیقه با اختلاف ناچیز چهارم شدند. در این ماده نمایندگان استرالیا، آمریکا و آلمان اول تا سوم شدند.

تیم طوفان بندرانزلی نیز در رقابت حضور دارد در فینال ۲۰۰۰ متر بزرگسالان آقایان با تیم‌های تایلند، چین، آمریکا، استرالیا، آلمان، فیلیپین، ژاپن، سوئد و هنگ‌کنگ پس از تیم‌های تایلند، چین و استرالیا با زمان ۱۰:۰۶.۵۸۶ دقیقه با اختلاف کمتر از یک ثانیه چهارم شد.

در رقابت فینال رده سنی آزاد مردان در قایق ده‌نفره نیز تیم سکان بوشهر نماینده مردان ایران در رقابت نفس‌گیر با تیم‌های آرژانتین، هند، مالزی، ماکائو، فیلیپین، هنگ‌کنگ، آلمان، مالزی، تایلند و چین‌تایپه با زمان ۹:۲۸.۷۲۰ دقیقه پس از تیم‌های ماکائو، چین‌نایپه و اندونزی چهارم جهان شد.

شانزدهمین دوره مسابقات قایقرانی دراگون بت قهرمانی جهان تا ۲۳ مردادماه در تایلند پیگیری می شود. در دو سال گذشته تیم های قایقرانی دراگون بت کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان بارها صاحب مدال های رنگارنگ شده اند و به همین واسطه هم فدراسیون درخواست حضور این تیم ها را در بازیهای آسیایی هانگژو داده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.