حسن تفتیان موفق شد بعنوان دومین ورزشکار کشورمان پس از فرزانه فصیحی از طریق رنکینگ جواز حضور در رقابت های دوومیدانی قهرمانی جهان را کسب نماید.

حسنی تفتیان راهی مسابقات دوومیدانی مجارستان می شود

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، حسن تفتیان سریع‌ترین مرد کشورمان که سابقه کسب چندین مقام قهرمانی دوهای سرعت در قاره آسیا را نیز در کارنامه خود دارد، موفق شد از طریق رتبه بندی رنکینگ جواز حضور در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جهان را کسب نماید.

دونده ملی پوش کشورمان که بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در فرانسه اردو زده، توانست با کسب امتیازات لازم جواز حضور در این مسابقات را کسب نماید و مسافر شهر بوداپست کشور مجارستان محل برگزاری این رقابت‌ها شود.

با توجه به قوانین و مقررات فدراسیون جهانی دوومیدانی ورزشکاران می‌بایست از طریق ثبت حد نصاب‌های اعلامی از سوی این نهاد بین المللی جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب نمایند و اگر تعداد افرادی که رکوردهای ورودی را به ثبت رسانیده اند و یا از طریق رنکینگ به این رویداد جهانی راه پیدا می‌نمایند کمتر از تعداد ورزشکارانی که می‌توانند در هر ماده این رویداد جهانی شرکت نمایند باشد، برترین ورزشکاران جدول رنکینگ پس از این افراد جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست خواهند آورد که حسن تفتیان یکی از این ورزشکاران است.

نوزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان از ۲۷ مرداد ماه سال جاری به میزبانی شهر بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد و حسن تفتیان نماینده دوومیدانی کشورمان برای پنجمین مرتبه در طول دوران ورزشی خود موفق شد در این رقابت‌ها حضور یابد پیش از این فرزانه فصیحی نیز توانسته بود جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد.

ایران در دوره قبل این بازی‌ها که در آمریکا برگزار شده بود نماینده ای نداشت اما در سال ۲۰۱۹ و در مسابقات قهرمانی جهان قطر، سه نماینده را در رقابت‌های قهرمان جهان شرکت داده بود.

در رقابت‌های سال ۲۰۱۹، حسن تفیان در دور مقدماتی و مهدی پیرجهان از دور مقدماتی به نیمه نهایی صعودنکردند. احسان حدادی هم با پرتابی بیش از ۶۵ متر به فینال رسید و در نهایت هفتم شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.