مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۴۰ میلیون مترمربع زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده که ۱۵ برابر اراضی تامینی مسکن مهر است.

۴۰ میلیون مترمربع زمین برای طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی تامین شده است

به گزارش قدس خراسان، وحید داعی در خصوص آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تعداد کل افرادی که برای نهضت ملی ثبت نام کرده‌اند، ۴۴۸ هزار و ۸۲ نفر بوده که ۱۲۳ هزار و ۳۱۲ نفر تایید نهایی و ۳۸ هزار و ۵۲ نفر واریز وجه داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: ۴۰ میلیون مترمربع زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده که ۱۵ برابر اراضی تامینی مسکن مهر است. زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در ۶۹ شهر استان تأمین شده، در ۲۱ شهر در مراحل نهایی بوده و ۶ شهر باقی مانده تا پایان مردادماه سال جاری تعیین تکلیف می‌شود. اقدامات لازم برای طراحی و سیر مراحل قانونی جهت واگذاری زمین‌های تامین شده به متقاضیان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: آماده‌سازی زمین برای ۶۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن خراسان رضوی به ارزش ۲۷۰۰ میلیارد تومان در حال انجام بوده که در حال حاضر ۴۵ سایت در حال آماده‌سازی است. بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن نیز در حال پرداخت است.

داعی در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر عنوان کرد: قیمت‌گذاری کارشناسی پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و مبادی ذی‌ربط صورت گرفته است. روند تسهیل در واگذاری واحدی‌های باقیمانده مسکن مهر در جلسه‌ شورای دستگاه‌های نظارتی مورد بررسی قرار گرفته و واحدها بعد از تکمیل به متقاضیان واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به بازآفرینی شهری تصریح کرد: عملکرد استان بر اساس تحقق برنامه در کشور رتبه اول بوده که بر این اساس اولویت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی همراه با شرکت بازآفرینی شهری و وزارت راه و شهرسازی، نوسازی مسکن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.