پایگاه ارتش آمریکا در شمال شرق سوریه توسط عده‌ای افراد ناشناس با 3 راکت هدف حمله قرار گرفت.

حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های محلی سوریه، صبح امروز (شنبه)، خبر دادند پایگاه آمریکا در میدان گازی «کونیکو» در شمال شرق سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

منابع محلی به خبرگزاری «اسپوتنیک» اطلاع دادند صبح امروز، صدای چند انفجار شدید در روستاها و مناطق اطراف میدان گازی کونیکو به گوش رسید که ناشی از حمله راکتی به پایگاه غیرقانونی ارتش آمریکا در میدان گازی کونیکو بود.

طبق گفته این منابع، عده‌ای افراد ناشناس، صبح امروز، سه راکت به سوی محل استقرار نظامیان آمریکا در میدان گازی کونیکو شلیک کردند که راکت‌ها با اهداف برخورد کردند.

به دنبال این حمله، نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آن‌ها موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) و پهپادهای آمریکایی در منطقه به حالت آماده‌باش درآمدند.

میدان گازی کونیکو از جمله میدان‌های گازی بزرگ سوریه است که در ۲۰  کیلومتری شمال دیرالزور قرار دارد. این میدان گازی تحت اشغال نظامیان آمریکایی است که ارتش آمریکا در مجاورت آن در میدان نفتی «العمر» یک پایگاه دیگر دارد.

نظامیان آمریکایی با سرقت نفت از میادین نفتی سوریه، سوخت غارت‌شده را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی در شرق سوریه به منطقه کردستان عراق قاچاق می‌کنند.

آمریکا طی ماه‌های گذشته تجهیزات و مهمات بیشتری به پایگاه‌های خود در شرق و شمال شرق سوریه ارسال کرده و از نیروهای خود خواسته به منظور مقابله با تهدیدات در وضعیت آماده‌باش باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.