فرمانده انتظامی البرز از شناسایی و دستگیری عاملان سرقت ۹۲۰۰ کیلو پسته و برخی تجهیزات برق‌رسانی در حوزه شهرستان انار خبر داد.

دستگیری عاملان سرقت ۹ تن پسته در شهرستان انار

به گزارش قدس انلاین، سردار ناصر فرشید امروز ۲۱ مردادماه در تشریح این خبر اظهار کرد: همزمان با فصل برداشت محصول پسته، تدابیر خاصی از جمله افزایش تیم‌های گشت محسوس و نامحسوس در محدوده باغات کشاورزی و سرکشی شبانه‌روزی تیم‌های گشت انتظامی از نگهبانان باغات پسته در شهرستان‌های نیمه شمال و غرب استان صورت گرفته و علاوه بر این تدابیر پیشگیرانه، اقدامات خوبی هم در حوزه کشف سرقت دسترنج یک ساله کشاورزان این مناطق داشته‌ایم.

وی افزود: در همین رابطه ماموران پلیس آگاهی شهرستان انار در راستای کشف چند مورد سرقت پسته در حجم‌های بالا با بررسی میدانی محل وقوع سرقت‌ها و اقدامات اطلاعاتی بعدی چهار متهم دخیل در این سرقت‌ها که از اتباع بودند را دستگیر و چندین فقره سرقت پسته به وزن در مجموع ۹۲۰۰ کیلو را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: این چهار متهم در ادامه به سرقت تعدادی دام و همچنین سرقت بیش از ۵۰۰۰ متر سیم و کابل برق هم اعتراف و کارشناسان مربوطه ارزش مجموع این اقلام سرقتی را قریب به ۷۰ میلیارد ریال برآورد کردند که پیگیری‌های پلیس برای شناسایی دیگر متهمان مرتبط با این سارقان در دست انجام است تا دسترنج یک ساله کشاورزان این منطقه به آنان بازگردانده شود. 

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه دو تبعه افغان که اقدام به ربودن یک زن از اصفهان کرده بودند، در عملیات پلیس شهرستان انار دستگیر شدند، افزود: ماموران پاسگاه انتظامی بیاض در پی کسب خبری مبنی بر عبور یک دستگاه خودرو با سرنشینانی مشکوک به انجام آدم‌ربایی به سرعت در محور انار-رفسنجان مستقر و خودروی حامل فرد ربوده شده و آدم‌ربایان را شناسایی و متوقف کردند.

فرشید گفت: طی این عملیات مشخص شد دو تبعه افغان در یکی از نقاط استان اصفهان بنا به اختلافات قبلی با والدین یک زن که سابقا همسر یکی از آنها بوده، اقدام به ربودن این خانم کرده‌اند که با انعکاس این مورد به پلیس انار از انتقال فرد ربوده شده به دیگر نقاط کشور و مسائل بعدی آن جلوگیری شد. 

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته ضمن اعتراف به ارتکاب این جرم، علت آن را اختلافات خانوادگی عنوان و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.