وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نسبت به تبعات خطرناک تصویب لایحه قانون نظامی جدید در این رژیم هشدار داد.

قانون نظامی جدید، اسرائیل را به سمت درگیری‌های خطرناک می‌کشاند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد که لایحه قانون نظامی که احزاب موسوم به حریدیم به دنبال تصویب آن هستند باعث وقوع درگیری‌های خطرناک در اراضی اشغالی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این درگیری‌های خطرناک بر روی عملکرد ارتش اسرائیل سایه می‌اندازد. گانتز اضافه کرد: لایحه قانون نظامی پیشنهاد شده اصلاً خوب نیست. به همین دلیل حزب متبوع من برای ارائه یک طرح جایگزین با هدف دستیابی به یک توافق تلاش می‌کند.

گانتز تصریح کرد: نمی‌توان همزمان با اصلاحات قضائی اخیر، لایحه این قانون را نیز پیشبرد. ائتلاف حاکم در اسرائیل میزان مخالفت‌های مردمی با این لایحه را به خوبی می‌داند اما چاره‌ای جز حرکت در این مسیر به دلیل محدودیت‌های مربوط به توافق‌های ائتلافی ندارد.

وی بیان کرد: لایحه مذکور با چارچوب کنونی فاقد برابری لازم است.

لازم به ذکر است که رؤسای احزاب حریدیم طی هفته گذشته با ارسال یک نامه خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در صورت عدم تصویب این قانون برای انحلال کابینه تلاش خواهند کرد.

چندی قبل نیز نتایج یک نظرسنجی که اخیراً به عمل آمده، حاکی از پیشتازی بنی گانتز وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی بر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بوده است.

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که بر پایه تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، تعداد کرسی‌های ائتلاف حاکم به نخست وزیری نتانیاهو به ۵۳ کرسی کاهش یافته و در مقابل تعداد کرسی‌های احزاب اپوزیسیون در کنست به ۶۷ کرسی خواهد رسید.

این نظرسنجی می‌افزاید که فاصله بین حزب لیکود به رهبری نتانیاهو و حزب «اردوگاه دولت» به رهبری گانتز همچنان در حال افزایش است، به گونه‌ای که در صورت برگزاری انتخابات، لیکود ۲۷ کرسی و اردوگاه دولت ۳۰ کرسی را کسب خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.