معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه اقتصاد خراسان رضوی طی یک و سال نیم گذشته در همه زمینه‌ها رشد داشته است از افزایش ۳.۵ برابر سرمایه گذاری خارجی در استان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

افزایش ۳.۵ برابری سرمایه گذاری خارجی در استان خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی به عملکرد معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی طی یک و سال نیم گذشته اشاره و اظهار کرد: یکی از مهمترین اقداماتی طی یک سال و نیم گذشته در استان خراسان رضوی ایجاد قرارگاه اقتصادی بود تا نظم اقتصادی حاکم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه عدد گذاری ها برای شاخص های اقتصادی مختلفی که در عرصه دستگاه های اجرایی است افق ها تعیین شد و الحمدلله محقق شد که نتیجه آن سبقت رشد اقتصادی استان از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ در احیای واحدهای راکد نیز ۳۱۰ واحد غیرفعال در استان به چرخه تولید بازگشت و همچنین در رشد معادن ۵۰ درصد رشد و خام فروشی را هم به کمتر از ۲درصد رسانده‌ایم.

چمندی بیان کرد: در زمینه صادرات نیز علی رغم اینکه بازار افغانستان تحت تاثیر اتفاقات منفی شده بود و بازار این کشور کشش برای خرید نداشت، اما توانستیم ۱.۴ درصد رشد صادراتی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در حوزه کشاورزی با توجه به خشکسالی ها پیش بینی می شد ۱۰۰ هزار تن کاهش تولید و خرید تضمینی گندم داشته باشیم اما همانند سال قبل آن تولید داشتیم.

وی گفت: در زمینه سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته ۳.۵ برابر مدت مشابه رشد داشتیم. در سرمایه گذاری داخلی استان هم ۶۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع دیده شده بود که بیش از این یعنی ۷۰ همت محقق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.