کارشناسان صهیونیستی تهدیدات وزیرجنگ تل آویو علیه لبنان را پوچ ارزیابی کردند.

تهدیدات وزیرجنگ تل آویو علیه لبنان توخالی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، رسانه‌های صهیونیستی همچنان در مورد احتمال جنگ با حزب الله و سناریوهای پیش‌رو گمانه زنی می‌کنند. در این گزارش‌ها به طور کلی گفته شده که سطح بازدارندگی ارتش رژیم اسرائیل دچار فرسایش شده و اعتماد و انسجام «جبهه داخلی اسرائیل» به شدت فروپاشیده است.

چند رسانه صهیونیستی در مورد آنچه که آنها وضعیت تنش در شمال و احتمال جنگ با حزب‌الله عنوان کردند، بحث و تاکید کردند که رژیم اشغالگر در هر جنگی با حزب‌الله دچار یک وضعیت فاجعه‌بار خواهد شد. در این گزارش‌ها گفته شده که تهدیدات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، یعنی «یوآو گالانت»، از نظر دبیرکل حزب الله لبنان «مسخره» تلقی می‌شود.

«آلون آویتار»، سرهنگ دوم در نیروهای ذخیره رژیم اسرائیل و کارشناس مسائل عربی، به کانال ۱۳ اسرائیل گفت که سید نصرالله گیج نیست و معتقد است که واقعیت اسرائیل شکننده و شکاف داخلی در حال گسترش است. او تاکید کرد که شکاف اسرائیل برای سید نصرالله فرصتی ارزشمند است.

همچنین سرلشکر ذخیره اسرائیل و کارشناس امنیت ملی «کوبی ماروم» به سفر اخیر یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان اشاره کرده است. وی معتقد است که تهدیدات گالانت علیه لبنان توخالی است. این کارشناس گفت: «وقتی طرف دوم را تهدید نظامی می‌کنید، این تهدید باید معتبر باشد، اما تهدیدهای اسرائیل علیه لبنان پوچ است.»

شبکه ۱۲ اسرائیل نیز گزارش داد که سید نصرالله با شنیدن تهدید گالانت بسیار خندیده است. «ناتان زهاوی»، روزنامه‌نگار اسرائیلی به دانش بسیاری از رهبران اسرائیل در بالاترین سطوح اشاره کرد و گفت که «اگر اسرائیل موفق شود از هر هزار موشکی که به سمت آن شلیک می‌شود، چند صد (فقط) خنثی کند، صدها موشک دیگر بر روی مراکز جمعیتی فرود می‌آید.»

«آری شاویت»، تحلیلگر مسائل سیاسی کانال ۱۳ اسرائیل نیز هشدار داد که «جنگ بعدی فاجعه بار خواهد بود» و باید برای جلوگیری از آن تلاش زیادی کرد و «ضرورت آمادگی برای آن» بسیار مهم است. شویت در سخنان خود تأکید کرد که محور مقاومت «به شدت توسعه یافته است» و خاطرنشان کرد که «اسرائیل» در رابطه با محور مقاومت «مانند یک قدرت در حال فروپاشی» ظاهر می‌شود.

«ایتان بن الیاهو»، فرمانده سابق نیروی هوایی نیز با کانال ۱۲ صحبت کرد و توضیح داد که توان بازدارندگی ارتش اسرائیل آسیب دیده است.

سرلشکر «گرشون هاکوهن»، در نیروهای ذخیره اسرائیل، ارزیابی‌های اخیر موساد و امان را که «سید نصرالله خواهان جنگ نیست»، مورد بحث قرار داد و اشاره کرد که این ارزیابی‌ها را می‌پذیرد، اما روشن است که ما هم آمادگی جنگ نداریم. از سوی دیگر به اعتقاد این کارشناس «نصرالله آماده جنگ است.» او در این ارتباط یادآور شد که آمادگی حزب الله و «استقرار نیروهای رضوان» از نشانه‌های این آمادگی است.

روز گذشته نیز رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که «جبهه داخلی» برای جنگ آماده نیست و شهرک‌های شمالی با بیش از ده‌ها هزار خانوار فاقد سرپناه هستند. به این معنی که ۲.۵ میلیون شهرک‌نشین «بدون حفاظ زندگی می‌کنند.»

نکته قابل توجه این است که رسانه‌های اشغالگر اسرائیل تقریباً هر روز به این موضوع می‌پردازند و هفته گذشته نیز در مورد غافلگیری از تدارک حزب الله برای جنگ با رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

سرتیپ اوری آگمون از سازمان «فرماندهان برای امنیت اسرائیل» در زمینه هشدار داده است که وضعیت فعلی احساساتی را که قبل از جنگ یوم کیپور (جنگ اکتبر ۱۹۷۳) حاکم بود، به ما یادآوری می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.