رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از توجه ویژه سمپاد به دانش‌آموزان مدارس عادی برای شناسایی و پرورش استعدادهای آن‌ها خبر داد

الهام یاوری بیان کرد: برنامه های سمپاد برای استعدادهای مدارس عادی

الهام یاوری درباره توجه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به پرورش استعداد دانش‌آموزان خارج از مجموعه سمپاد، اظهار کرد: ایده توجه به دانش‌آموزان با استعدادی که خارج از مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند، ایده نسبتا نویی است. پس از تصویب اساسنامه در سال 1397 که در سال 1399 اجرایی شد، معاونتی با عنوان معاونت استعدادیابی و پرورش استعدادهای فراگیر تشکیل شد که متمرکز بر خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان بااستعدادی است که بیرون از مدارس سمپاد و در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: تلاش‌های متفاوتی برای پرورش استعداد این دسته از دانش‌آموزان انجام شده است، از جمله طراحی برنامه‌های آموزشی در تلویزیون و در فضای مجازی، برنامه‌هایی که اطلاعات لازم و محتواهای تربیتی و آموزشی کافی را در اختیار این دانش‌آموزان قرار می‌دهد و به صورت مرتب نیز در حال پخش است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه حضور در کارسوق‌های سازمان سمپاد برای دانش‌آموزان عادی نیز میسر است و این موضوع خود نشان از توجه به پرورش استعدادهای خارج از مدارس سمپاد دارد، گفت: دانش‌آموزان علاقه‌مندی که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند با مراجعه به مدارس سمپاد می‌توانند از آخرین جزئیات برگزاری کارسوق‌های مختلف در سطح استان‌ها آگاه شوند و همچون دانش‌آموزان سمپادی در آن‌ها شرکت کنند.

یاوری در پایان یادآور شد: همچنین دوره‌های حضوری و غیرحضوری توانمندسازی در رابطه با تولید محتوا برای معلمان مشترک بین مدارس سمپاد و غیر سمپاد نیز طراحی شده است و در دست اجرا است. 

منبع: پانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.