مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: حاکمیت نقش تسهیل گری و حمایت از جریان‌ها و تشکل‌های مردمی را در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل فرهنگی و اجتماعی را دارد.

حاکمیت نقش تسهیل گری و حمایت از جریان ها و تشکل های مردمی را برعهده دارد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین عماد دخانی به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت های اجتماعی اظهار کرد: رکن اصلی و اساسی حکومت دینی دو مفهوم امام و امت است. اگر این دو رکن اساسی را از حکومت دینی جدا کنیم در حقیقت آن حکومت دیگر دینی نخواهد بود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: هر جا که ما سراغ مردم رفتیم و مردم بصیر کشور پا به عرصه گذاشتند تهدید را تبدیل به فرصت کردند. اگر همه جریانات منهای مردم بود به نتیجه نمی‌رسید. نقش مردم را در انقلاب و دفاع مقدس و سایر موارد شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان حاکمیت نقش تسهیل گری و حمایت از جریان های مردمی را در عرصه های مختلف از جمله مسائل فرهنگی و اجتماعی که پیچیدگی های خاص خودش را هم دارد، هرجا نقش و زمینه حضور را فراهم کردیم به نتایج خوبی رسیده ایم.

دخانی افزود: ما در دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تمام تلاشمان در عرصه فضای تشکلی این است که بتوانیم این مهم و بستر را فراهم کنیم تا مردم در مواجهه مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود جدی داشته باشند. هربار و در هر مقطع از تاریخ این اتفاق رقم زدیم شاهد بودیم مردم به بهترین شکل مدیریت کردند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تشکل و سمن زادگاهش مشارکت مردمی است. وقتی از سمن گفتگو می کنیم ماهیت این مفاهیم گره خورده با مردم است. یک هدف مشخص را دنبال می کنند که یک اتفاق تشکلی رقم می خورد. تشکل و سمن گره خورده با مفهوم نیروی مردمی است.

وی ادامه داد: اقدامات فرهنگی توسط تشکل های مردمی همیشه در حال انجام است. انجمن دیالیز استان درحال حاضر به ۳۰۰ نفر از نیازمندان در حال خدمت رسانی هستند. دوستان دیگر در حوزه اقدام و آبادانی در حال خدمت رسانی ۲۴ ساعته هستند.

دخانی گفت: ایام دهه کرامت و محرم این اقدامات بروز و ظهور پیدا می کند. به عنوان مثال جشن امام رضایی ها که در خیابان امام رضا(ع) مردم ما فارغ از خطوط و مسائل دیگر خدمت رسانی کردند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم در مناسبت های پیش رو مانند اربعین و دهه آخر صفر مجددا شاهد حضور پررنگ مردم در صحنه باشیم.

وی ادامه داد:  دشمن هم اذعان کرده این مشارکت و حضور مردمی تمام آنچه آنها پیش بینی کرده بودند به نتیجه نرسید. اگر دنبال رشد هستیم بازهم تاکید می کنم باید نقش تسهیل گری داشته باشیم. باید شرایطی فراهم کنیم که نیروهای مردمی در عرصه ورود کنند.

دخانی ادامه داد: موضوع جوان ها و نوجوان ها گاهی مورد غفلت و بی مهری قرار می گیرد. هرجا که ما این نیروی جوان و متخصص و با انگیزه را زمینه حضورشان را فراهم کردیم شاهد صحنه های بی نظیری بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.