الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین گفت: اوکراین اکنون مین‌گذاری‌شده‌ترین کشور روی زمین است و ارتش ما از کمبود شدید افراد و تجهیزاتی که قادر به پاکسازی خطوط مقدم از مین‌های کارگذاشته شده توسط ارتش روسیه هستند، رنج می‌برد.

کی‌یف: اوکراین مین‌گذاری‌شده‌ترین کشور روی زمین است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، رزنیکوف اظهار کرد: نیروهای اوکراینی در بعضی مناطق به ازای هر متر مربع حتی تا پنج مین را کشف می‌کنند که توسط نیروهای روسی برای خنثی کردن ضد حمله کی‌یف کار گذاشته شده است.

وی افزود: میادین مین وسیع روسیه قابل عبور است اما بسیار مهم است که متحدان اوکراین آموزش‌هایی را که قبلاً توسط برخی کشورها از جمله انگلیس به نیروهای اوکراینی در زمینه پاکسازی میادین مین ارائه شده است را توسعه داده و تسریع کنند.

وزیر دفاع اوکراین با اشاره به اینکه تجهیزات و واحدهای پاکسازی مین ارتش اوکراین برای عبور از پدافند پیچیده روسیه در جبهه وسیع یک هزار کیلومتری از ابتدا هم کافی نبود، تاکید کرد: بسیاری از همین تجهیزات و واحدهای مین‌زدایی ناکافی نیز هدف آتش سنگین نیروهای روسیه قرار گرفته‌اند.

کی‌یف: اوکراین مین‌گذاری‌شده‌ترین کشور روی زمین است

وی از کشورهایی مانند ژاپن که مایل به ارائه کمک‌های مرگبار به اوکراین نیستند، درخواست کمک کرد و گفت: اکنون این فرصت برای توکیو فراهم است تا در قالب ارائه تجهیزات و آموزش نیروهای در حوزه پاکسازی میادین مین از ما حمایت کند.

رزنیکوف افزود: میادین مین روسیه مانعی جدی برای سربازان ما است چون با وجود اینکه دارای نیروهای ماهر و تجهیزات مدرن در حوزه پاکسازی میادین مین هستیم اما این نیروها و تجهیزات برای جبهه‌ای که صدها کیلومتر در شرق و جنوب اوکراین امتداد دارد، بسیار اندک هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله از ضد حمله اوکراین ما به شدت به تجهیزات بیشتری برای پاکسازی میادین مین نیاز داریم و از شرکای بین‌المللی خود برای حمایت‌های ارائه‌شده سپاسگزاریم.

به نوشته گاردین، اوکراین دارای پنج گردان مهندسی است که به ۲۰۰ تیپ تقسیم شده‌اند و تا ماه مه، قبل از شروع ضد حمله این کشور، هر کدام از این تیپ‌ها دارای ۳۰ نیرو بودند اما در حال حاضر تعداد این نیروها به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

کی‌یف: اوکراین مین‌گذاری‌شده‌ترین کشور روی زمین است

فرمانده یکی از این تیپ‌ها که در زمینه پاکسازی میادین مین فعالیت می‌کنند و در اطراف روستای استارومایورسک که به تازگی در منطقه دونتسک آزاد شده فعال هستند، با اشاره به اینکه در طول ۲ هفته اخیر ۲ نفر از اعضای این تیپ مهندسی دست و پای خود را از دست داده‌اند، افزود: بر روی کاغذ ۳۰ نیرو داریم اما در واقع تنها ۱۳ نفر داریم که ۷ تن از آنها مجروح هستند و در حقیقت تنها ۵ نفر از نیروهای ما فعال هستند.

سرهی ریژنکو افسر ارشد پزشکی بیمارستان مِکنیکوف در دنیپرو که به همراه سایر پزشکان و پرستاران این بیمارستان وظیفه رسیدگی و مداوای بسیاری از مجروحان با جراحات وخیم را برعهده دارند با اشاره به اینکه روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ سرباز مجروح به بیمارستان آنها آورده می‌شوند، تاکید کرد: مین‌ها بعد از آتش توپخانه دلیل اصلی مجروح شدن این سربازان هستند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز پیشتر شکایت کرده و گفته بود در زمانیکه کی‌یف منتظر تحویل تسلیحات غربی و در نتیجه تاخیر در شروع ضد حمله خود بود، روسیه توانست میلیون‌ها مین را در جلوی مواضع دفاعی خود کار بگذارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.