پوستر دومین سوگواره پایتخت موکب‌ها در آستانه آغاز حرکت میلیونی عاشقان حسینی برای مراسم اربعین حسینی در استانداری خوزستان رونمایی شد.

رونمایی پوستر دومین سوگواره پایتخت موکب‌ها در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در بخش‌های عکس، پوستر و مستند به آثار برتر جوایزی اهدا می‌کند. انتخاب آثار منتخب هر بخش بر عهده داورانی شاخص قرار گرفته است.

هنرمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به پایگاه اینترنتی mokebha.ir مراجعه کنند.

هدف از برگزاری این سوگواره معرفی خوزستان به‌عنوان پایتخت موکب‌ها، نشان دادن چهره مردمی موکب داری و تکریم هنرمندان ارزشی و موکب‌داران نمونه عنوان شده است.

پوستر دومین سوگواره «پایتخت موکب ها» با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و جمعی از اعضای هیئت‌های مذهبی در محل استانداری خوزستان رونمایی شد.

پوستر پویش «ضیافت زوار» در اهواز رونمایی شد

پوستر پویش مردمی «ضیافت زوار» در آستانه آغاز حرکت زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای خوزستان، رونمایی شد.

پوستر پویش مردمی «ضیافت زوار» عصر امروز یکشنبه در استانداری خوزستان با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و برخی اعضای هیئت‌های مذهبی رونمایی شد.

بر این اساس، برخی از زائران اربعین پس از بازگشت از زیارت که امکان برگشت به شهر خود را پیدا نمی‌کنند و با مشکلاتی چون تردد و اسکان مواجه می‌شوند که در این راستا پویش مردمی «ضیافت- زوار» در خوزستان برای رفع مشکل این زوار از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد.

انگیزه اصلی راه اندازی پویش مذکور وضعیت زائران سایر شهرهای کشور پس از بازگشت از زیارت است. برخی از این زوار پس از رسیدن به مرزهای کشور، امکان بازگشت به شهر خود را در همان روز پیدا نمی‌کنند و با مشکلاتی چون تردد و اسکان مواجه می‌شوند.

پویش مرهم زائر در خوزستان اجرا می شود 

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان از اجرای پویش مرهم زائر در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

یژن فتاحی راد گفت: پویش "مرهم زائر 2" یکی از فعالیت‌های پیش بینی شده جمعیت هلال احمر برای خدمت به زائران اربعین حسینی است و باهدف جذب منابع نقدی و غیر نقدی نیکوکاران برای تامین تجهیزات پزشکی و داروهای مورد نیاز زائران حرم حضرت سیدالشهداء (ع) برای دومین سال متوالی در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور درحال اجرا است.

وی با بیان اینکه مشارکت در این پویش برای آحاد مردم و بنگاه‌های اقتصادی با هر توان مالی امکانپذیر است، افزود: خیران می‌توانند داروهای مازاد و باکیفیت مد نظر و بسته‌بندی‌های کارخانه‌ای شامل کپسول‌ها، قرص‌ها و شربت‌ها از جمله استامینوفن، فشار خون، دیابت، مسکن ها، آموکسی سیلین و سایر داروهایی که مصارف عمومی دارند را اختیار حوزه توانبخشی جمعیت هلال احمر قرار دهند تا در مواقع نیاز به زائران اربعین حسینی و شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگ اربعین تحویل داده شوند.

فتاحی‌راد تاکید کرد: نیکوکاران از اهدای داروهایی یخچالی، داروهایی تاریخ مصرف گذشته، داروهایی که مقداری از آن مصرف شده، قرص‌هایی که بسته بندی آن‌ها برش داده شده و نام و تاریخ تولید و انقضای آن‌ها مشخص نیست و همچنین اطلاعات آن مخدوش شده است، خودداری کنند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: همچنین نیکوکاران می‌توانند وسایل توانبخشی و تجهیزات پزشکی از جمله؛ ویلچر، عصا، دستگاه فشارسنج، دستگاه اکسیژن سنج، واکر و غیره را برای استفاده زائران اهدا کنند.

وی اضافه کرد: خیران که تمایل به اهدای کمک‌های نقدی دارند، می‌توانند مبالغ مد نظر خود را به شماره حساب 99.999 نزد بانک ملی ایران و یا شماره کارت 603799754499999 واریز کنند.

فتاحی‌راد درخصوص چگونگی تحویل داروها و وسایل توانبخشی و تجهیزات پزشکی به هلال احمر می‌گوید: در استان خوزستان 30 پایگاه و محل جمع آوری کمک‌های غیر نقدی پیش بینی شده است و خیران می‌توانند به صورت حضوری به شعب تابعه هلال احمر و پایگاه‌های امداد و نجات تحویل دهند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان در ادامه بیان کرد: پویش مرهم زائر 2 تا قبل از پایان راهپیمایی اربعین حسینی ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.