نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای خواستار برخورد قاطعانه مسئولان ذیربط با مسببین اقدام غیرانسانی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شدند.

بیانیه مجلس شورای اسلامی در محکومیت حمله تروریستی شاهچراغ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی روز دوشنبه ۲۳ مرداد مجلس شورای اسلامی، بیانیه مجمع نمایندگان استان فارس درباره حمله تروریستی در حرم شاهچراغ قرائت شد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

« دیگر بار حریم امن سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت بارگاه منور حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز، شاهد اقدام تروریستی و جنایتکارانه ناشی از افکار پلید ناایمن سازی مکان‌های مقدس بود.

مجمع نمایندگان استان فارس، ضمن محکومیت این اقدام مذبوحانه و طلب شفای عاجل برای مجروحین، به روح خادم شهید عروج‌یافته درود می‌فرستد و برخورد قاطعانه مسئولان ذیربط با مسببین این اقدام غیرانسانی را از مسئولان مربوطه انتظار دارد.»

مجتبی ذوالنور بعد از اتمام قرائت بیانیه عنوان کرد: اگرچه این بیانیه را مجمع نمایندگان استان فارس تهیه کرده‌اند اما در حقیقت حرف دل همه نمایندگان مجلس است.

گفتنی است؛ یک عامل تکفیری عصر دیروز با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حادثه تا کنون یک نفر شهید و هشت نفر(۶ نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم) مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.