رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین از راه‌اندازی MRI این شهرستان طی یک ماه آینده خبر داد.

دومین MRI بیمارستانی خراسان شمالی وارد اسفراین شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر طاهره توفیقیان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اسفراین، اظهار کرد: ۷۰ درصد اعزام های ما مربوط به آسیب ها و ضربات سر و گردن است که برای درمان باید ابتدا تشخیص داده و میزان جراحت مشخص شود.

وی افزود: طی این سال ها، سازمان جهانی بهداشت، تامین دستگاه MRI اسفراین را برعهده گرفت و سال گذشته بازه زمانی را مشخص کرد که طی آن باید ساختمان و زیرساخت مربوط به آن ایجاد شود؛ در غیر این صورت سهمیه اسفراین ابطال خواهد شد.

دومین MRI بیمارستانی خراسان شمالی وارد اسفراین شد/ راه‌اندازی در هفته دولت

وی تاکید کرد: زمان بسیار کمی داشتیم و اعتبارات دولتی نیز قطعا با تاخیر اختصاص پیدا می‌کرد. لذا از ظرفیت مجمع خیران، صنایع و مردم شهرستان بهره گرفتیم که همه آن ها از جمله شرکت آذین فورج پای کار آمدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین تصریح کرد: همه این تلاش های جهادی منجر به ایجاد ساختمان مرکز MRI اسفراین طی یک ماه و یک هفته شد تا سهمیه این شهرستان باطل نشود و مردم بتوانند از خدمات این دستگاه بهره‌مند شده و نیاز به اعزام به مرکز استان نباشد.

وی گفت: نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز ساختمان را تایید کرده و هفته گذشته نیز دستگاه MRI وارد شهرستان شد و اکنون مراحل نصب دستگاه در حال انجام است.

توفیقیان ادامه داد: پرسنل مربوطه نیز درحال دیدن آموزش های لازم برای خدمات دهی به مردم هستند. افتتاح مرکز MRI اسفراین نیز به عنوان دومین مرکز بیمارستانی استان، طی هفته دولت در اسفراین انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی این دستگاه، امکان خدمات دهی به افراد بالای ۱۰۰ کیلوگرم است و حدود ۸۵ میلیارد تومان ارزش دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.