وکلای هانتر بایدن اعلام کردند که دادستان‌ها در جریان توافق پیش از محاکمه، در مورد حل و فصل اتهامات علیه پسر رئیس جمهور خلف وعده کردند.

اختلاف وکلا با دادستان‌های آمریکا بر سر پرونده هانتر بایدن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، وکلای هانتر بایدن در دادخواستی اعلام کردند که دادستان ها در جریان توافق پیش از محاکمه، در مورد حل و فصل اتهام عدم پرداخت مالیات و حمل غیرقانونی اسلحه علیه پسر رئیس جمهور خلف وعده کردند.

براساس این گزارش، دادستان های فدرال دلاور، روز گذشته اعلام کردند هانتر بایدن ممکن است پس از شکست مذاکرات پیش از محاکمه، راهی دادگاه کیفری شود.

در همین حال قاضی مریلن نوریکا که در ماه جولای پیشنهاد توافق پیش از محاکمه را داده بود، درباره مشروعیت و مصونیت اعطاشده به هانتر بایدن ابراز نگرانی کرد.

اگر پرونده هانتر بایدن به دادگاه برود، جو بایدن در حالی کمپین انتخاباتی ۲۰۲۴ خود را ادامه می دهد که فرزندش با اتهامات کیفری روبروست.

دو روز پیش مریک گارلند دادستان کل آمریکا، «دیوید وایس» را به عنوان بازپرس ویژه پرونده هانتر بایدن پسر جو بایدن معرفی کرد.

وایس به عنوان بازپرس ویژه از نظارت روزانه وزارت دادگستری درباره این پرونده، مجزا عمل خواهد کرد و می تواند اتهامات پسر بایدن را در هر جایی از خاک آمریکا مطرح کند. گارلند همچنین می تواند اقدامات ویس را رد کرده اما باید کنگره را در معرض اقدامات خود قرار دهد. او ممکن است اتهامات جدیدی علیه هانتر در واشنگتن یا کالیفرنیا مطرح کند، جایی که جرایم منتسب به او، اتفاق افتاده است.

گارلند در یک کنفرانس خبری، دلیل تعیین بازپرس ویژه برای این پرونده را تامین منافع عمومی اعلام و اظهار کرد انتصاب آقای ویس نشان دهنده تعهد وزارت دادگستری برای استقلال و مسئولیت پذیری در موضوعات حساس است.

چند روز قبل به دنبال تحقیقاتی پنج ساله پسر رئیس جمهور آمریکا، در قبال دو فقره جرم تخلف مالیاتی و نیز مالکیت غیرقانونی اسلحه در زمان مصرف مواد مخدر در دادگاه خود را گناهکار خواند.

هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در معامله‌ای با وزارت دادگستری ایالات متحده پذیرفت که به ۲ اتهام خود یعنی برخی تخلفات مالیاتی و مالکیت اسلحه اعتراف کند.

دموکرات های ارشد آمریکایی امیدوار بودند که با حصول توافق بین هانتر بایدن و دیوید وایس، جو بایدن بتواند از مشکلات قانونی فرزندش عبور کرده و موضوع را به تحقیقات جمهوری خواهان کنگره واگذار کند.

مجلس نمایندگان آمریکا از زمان انتخابات میان دوره ای که جمهوری خواهان موفق به کسب اکثریت کرسی های این مجلس شدند، تحقیقات گسترده ای را در مورد خانواده و نزدیکان جو بایدن آغاز کرده است.

در زمانی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بود ماجرای لپ‌تاپ پسر بایدن جنجالی شد، اما رسانه‌ها که عموماً حامی بایدن بودند طرح آن را بر خلاف تبلیغات انتخاباتی او می‌دید و بر همین اساس به سرعت علیه آن موضع گرفتند.

اندکی بعد نیویورک‌پست گزارش داد به لپ‌تاپی دست پیدا کرده که «هانتر بایدن»، پسر نامزد وقت حزب دموکرات در یک تعمیرگاه در ایالت «دلاور» جا گذاشته بود. این لپ‌تاپ حاوی انواع محتوای شرم‌آور بود، از تصاویر و فیلم‌های مستجهن گرفته تا ایمیل‌هایی که نشان می‌داد هانتر از نفوذ پدرش برای پیشبرد قراردادهای تجاری در اوکراین و چین استفاده کرده است.

در همین حال شبکه خبری اسکای‌نیوز چند روز پیش گزارش داد یکی از مدیران شرکت انرژی اوکراینی «بوریسما» اسنادی را در اختیار دارد که ثابت می کند در زمانی که «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا بود، ۵ میلیون دلار به وی رشوه پرداخت کرده است.

این سندها نشان می‌دهند که شرکت اوکراینی این مبلغ رشوه را برای تسهیل ورود به بازارهای آمریکا و همکاری با شرکت‌های آمریکایی، به معاون پیشین و رئیس‌جمهوری کنونی ایالات متحده داده است. دلیل دیگر پرداخت این رشوه این بود که بوریسما قصد داشت با استفاده از نفوذ جو بایدن به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا در خلال سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ یک دادستان اوکراینی را که مشغول تحقیق درباره فساد مالی این شرکت بود برکنار کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ نیز با چند فقره اتهام کیفری روبروست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.