نتایج یک سرشماری جدید دیروز، 21 آذرماه، نشان داد که اسلام سریع‌ترین دین در حال رشد در انگلیس و ولز است. <BR> <BR>

اسلام سریع‌ترین دین در حال رشد در انگلیس

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی «OnIslam»، «نیک اسپنسر»، مدیر پژوهش‌های مؤسسه پژوهش الهیات «تئوس»(Theos) در بریتانیا در گفت‌وگو با روزنامه «دیلی میل» گفت: در این سرشماری دین رسمی و ثبت شده افراد مد نظر قرار گرفت، نه اعتقادات و پایبندی به فرایض مذهبی.

این سرشماری نشان داد که 33.2 میلیون نفر از مردم بریتانیا مسیحی هستند که نسبت به سال 2001، 4 میلیون نفر از تعداد مسیحیان کم شده است. با وجود این، مسیحیان 59 درصد جمعیت بریتانیا را به خود اختصاص داده‌اند.

جمعیت انگلیس و ولز 56.1 میلیون نفر است که نسبت به سال 2001 هفت درصد افزایش داشته است؛ 55 درصد رشد جمعیت انگلیس و ولز حاصل مهاجرت است.

این سرشماری همچنین نشان داد، جمعیت مسلمانان از 3 درصد به 4.8 درصد افزایش یافته و به این ترتیب اسلام، سریع‌ترین دین در حال رشد در بریتانیا است.

مطابق آمار سال 2001 تعداد مسلمانان بریتانیا حدود 2.5 میلیون نفر بوده است.

سومین دین پرطرفدار در بریتانیا هندوئیسم است که 1.5 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. پس از آن سیک‌ها با 0.8 درصد و یهودیان با 0.5 درصد جمعیت قرار دارند.

این سرشماری همچنین از افزایش تعداد افراد بی‌دین خبر داد که درصد قابل توجهی از جمعیت بریتانیا (25.1) را به خود اختصاص داده‌اند و نسبت‌ به دهه‌های اخیر رشد زیادی داشته‌اند.

بنابر نتایج سرشماری‌ها تعداد افراد بی‌دین در سراسر اروپا و آمریکا در حال افزایش است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.