درحالی که تیمی تحت عنوان پاس تهران فعالیت خود را برای حضور در لیگ ۲ آغاز کرده است، رئیس هیئت فوتبال استان همدان می‌گوید: مسئولان ورزش استان و موسسه شهدای الوند مراتب اعتراض خود را به این اقدام اعلام کرده‌اند.

پاس همدان یا تهران؟ / هیئت فوتبال همدان: فعالیت پاس تهران غیرقانونی است

به گزارش قدس آنلاین، از سال ۱۳۸۶ که امتیاز تیم فوتبال پاس به ۸ هزار شهید استان همدان هبه شد، قهرمان اسبق آسیا با پسوند همدان در مسابقات لیگ برتر، دسته یک و دسته دوم شرکت کرده است و بی‌شک جدا از برخی اشتباهات کوچک و بزرگ در حوزه اداره پاس در همدان، بیش از هر دلیل دیگری دست‌های پشت‌پرده، ناداوری‌ها و برخی سوءرفتارها باعث شد پاس همدان از لیگ برتر به لیگ دسته دوم سقوط کند، اما همچنان نام پاس برخلاف برخی تیم‌های مهم تهران از جمله راه آهن، بانک ملی، نفت و صباباتری به همت همدانی‌ها در فوتبال کشور زنده مانده است. 

 پاس تهران یا همدان 

با همه این اوصاف بعد از گذشت ۱۶ سال از این انتقال جنجالی برخی از پیشکسوتان پاس با همکاری برخی نهادهای مرتبط با نیروی انتظامی از جمله بانک قوامین امتیاز لیگ دویی خریدند و قصد شرکت در این فصل از مسابقات دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور  را با نام پاس تهران دارند.

دیروز نیز ناصر فریادشیران عضو هیئت مدیره باشگاه پاس تهران و سرمربی این تیم جدیدالتاسیس نیز با رئیس فدراسیون فوتبال دیدار و گفت‌وگو داشت و با اهدای پیراهن سبز این تیم به رئیس فدراسیون فوتبال و پذیرش آن توسط مهدی تاج به فعالیت پاس تهران جنبه رسمی بخشید. ناگفته نماند ناصر فریادشیران که امروز علم پاس تهران را در دست گرفته از پیشکسوتان نفت تهران است که حالا نامی از آن در فوتبال کشور نیست.

در فصل آینده در حالی پاس تهران فعالیت خود را از لیگ ۲ آغاز می‌کند که پاس همدان نیز در این دسته حضور دارد و بی‌تردید با توجه به تعدد رسانه‌های نوشتاری، دیداری، شنیداری و مجازی در پایتخت نام‌ پاس همدان در سایه تیم پاس تهران قرار می‌گیرد، اما جای سوال است در حالی که ۱۶ سال پیش امتیاز پاس تهران به همدان واگذار شد، فعالیت تیمی به نام پاس تهران قانونی است؟

برند پاس متعلق به همدان است 

رئیس هیئت فوتبال استان همدان،  با بیان اینکه معاون حقوقی مؤسسه شهدای الوند و دستگاه ورزش استان مراتب اعتراض خود را به این اقدام اعلام کردند و معتقدیم‌ به غیر از همدان فعالیت هر تیمی در هر جای کشور با عنوان پاس غیرقانونی است گفت: در سال ۸۶ نیروی انتظامی به عنوان مالک تیم پاس نشان ( برند) این تیم را طی قراردادی رسمی به ۸ هزار شهید استان همدان هبه کرد.

عباس صوفی با اشاره به اینکه بر اساس این قرارداد واگذاری، استفاده از نشان (برند)‌ پاس باید با مجوز همدان باشد عنوان کرد: از آنجا که همدان نه قصد انحلال تیم پاس و نه قصد فروش امتیاز آن را دارد هیچ تیمی حق استفاده از نام پاس را در دیگر استان‌های کشور ندارد.

وی با اشاره این که پس از انتشار اخبار آغاز فعالیت تیمی تحت عنوان پاس تهران، هیئت امنای باشگاه پاس همدان، اداره‌کل ورزش و جوانان استان و هیئت فوتبال همدان برخود واجب دیدند تا مراتب اعتراض خود را اعلام کنند گفت: روز گذشته اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان نامه اعتراض خود به این اقدام را در اختیار هیئت فوتبال استان گذاشت و ما این نامه را به فدراسیون فوتبال ارسال کردیم.

رئیس هیئت فوتبال استان همدان تصریح کرد: معاون حقوقی موسسه شهدای الوند نیز که اختیار تام پاس را در زمان انتقال این تیم به همدان برعهده گرفت نیز  در نامه‌ای مراتب اعتراض خود را به این اتفاق اعلام کرد که این نامه نیز از طرف هیئت فوتبال استان به مسئولان ذی‌ربط در فدراسیون فوتبال ارسال شد.

صوفی با اشاره به این که هیئت فوتبال استان نیز خود پیگیر استفاده از برند پاس در خارج از استان همدان است اظهار داشت: طی قراردادی‌که به امضای هیئت امنای پاس و مسئولان‌  پتروشیمی هگمتانه رسیده است، اسپانسری تیم  پاس همدان  در این فصل از رقابت‌های لیگ ۲ به این شرکت واگذار شده و به زودی فعالیت پیش‌فصل پاس همدان برای حضور قدرتمند در این فصل از رقابت‌ها آغاز می‌شود.

صوفی تاکید کرد: برند ( نشان) پاس به صورت قانونی به ۸ هزار شهید استان همدان هبه شده و اجازه نخواهیم داد نام پاس مورد بهره‌برداری و سواستفاده در دیگر استان‌ها در هر دسته‌ای از لیگ‌های کشوری قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.