وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مرحوم حاج سیدحسین عرب پیرغلام آستان اهل بیت (س) از سرآمدان مداحی اصیل و ناب جهان تشیع بود و فقدان او نام و یاد دیگر مداحان فقید را زنده کرد.

مرحوم حاج سیدحسین عرب از سرآمدان مداحی اصیل و ناب جهان تشیع بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی در پیامی به مناسبت ارتحال استاد مرحوم حاج سیدحسین عرب پیرغلام آستان اهل بیت (س) نوشت: این ذاکر با اخلاق و متواضع محافل حسینی از سرآمدان ستایشگری اصیل و ناب جهان تشیع بود که فقدان او یاد دیگر مداحان فقید چون حاج اکبر ناظم، حاج حجت کسری، حاج محمد علامه را زنده کرد.

مرحوم عرب اگر چه لحن و نوایی سنتی داشت، اما جوان‌های ستایشگر، خود را شاگرد و وامدار او می دانستند و در محضر او، درس بزرگ زیستن آموخته بودند.

امید است با رفتن این دُرهای ناب، راه و رسم ستایشگری فاخر و پرمغز، همچنان پررهرو باقی بماند. از خداوند سبحان برای این بلبل خوش‌الحان حسینی که در ایام عزای سالار شهیدان چشم از جهان فرو بست، علو درجات و برای خانواده محترم، شاگردان، مستمعان و دیگر محبین خاندان عصمت و طهارت (س) صبر و اجر مسالت دارم.

مرحوم حاج سیدحسین عرب از سرآمدان مداحی اصیل و ناب جهان تشیع بود مرحوم حاج سید حسین عرب ، مداح اهل بیت (س)

حاج سید حسین عرب از پیرغلامان و مداحان پیشکسوت منطقه شمیران تهران که مدتی پیش به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری شده بود، دیروز، یکشنبه ۲۲ مرداد در سن ۷۷ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. این مداح سیدالشهدا(ع) دهه اول ماه محرم امسال در هیأت ریحانةالنبی(س) مداحی کرده بود.

مرحوم عرب متولد سال ۱۳۲۵ و از مداحان قدیمی تهران به حساب می‌آمد و سالها در هیئت‌های تهران مرثیه‌خوانی می‌کرد.

پیکر این پیرغلام اهل بیت(ع) امشب به حرم امامزاده علی اکبر علیه السلام چیذر انتقال داده می شود تا شاگردانش و همه آن‌هایی که پای روضه ‌هایش اشک ریخته‌اند، با او وداع کنند.

این مراسم با مداحی محمود کریمی و دیگر مداحان اهل بیت (ع) از نماز مغرب و عشاء در این آستان مقدس برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.