بالغ بر ۶۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی توسط واحد گشت پیشگیری از تخلفات ساختمانی حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری اسلامشهر آزاد سازی شد.

آزادسازی ۶۰هزار متر از اراضی کشاورزی در اسلامشهر

به گزارش قدس آنلاین، در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و برخورد قاطع و قانونی با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز با اخذ دستورات قضایی از دادستانی و حوزه قضایی بخش چهاردانگه طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، آزادسازی تعداد ۱۸ مورد بنا، سوله و تعداد ۲۲ عدد کانکس با حضور جهاد کشاورزی، بخشداری و همراهی فرماندهی پلیس پیشگیری و یگان امداد نیروی انتظامی در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر انجام شد.

براین اساس با اجرای این تعداد احکام و دستورات قضایی بالغ بر۶۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد.

ساماندهی ۱۵۰۰ تُن پسماند ساختمانی در اسلامشهر

بهزاد بذرگری رئیس سازمان مدیریت پسماند نیز از تمرکز ویژه به بحث ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی خبر داد و گفت: بسته شدن مرکز دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی در سنوات قبل بدون ارائه راهکار حل مسئله و عدم معرفی محل دفع توسط ادارات ذیربط، باعث افزایش حجم تخلفات در این حوزه شده است.

وی افزود: برخلاف ماده ۳۶ از آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند تنها شهرداری اسلامشهر در برخورد با این نوع از تخلفات پیش قدم بوده و اقدام قاطعی از سوی ادارات ذیربط در این رابطه انجام نپذیرفته است.

بذرگری خاطرنشان کرد: روزانه در حدود ۱۵۰۰ تُن پسماند عمرانی و ساختمانی ساماندهی می شود و در این راستا محل های آلوده شناسایی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.