مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از استقرار بالگردهای این جمعیت در مرز مهران خبر داد.

استقرار بالگردهای هلال احمر در مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا علی‌محمدی  از استقرار بالگردهای هلال احمر در مرز مهران خبر داد و اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با تمام توان و استقرار نیروهای امدادی در مرز مهران از دو فروند بالگرد نیز برای امر امدادی استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام با بیان اینکه این نهاد از آمادگی ۱۰۰ درصدی در سه بخش امداد و نجات، اسکان و درمان برای اربعین در مرز مهران برخوردار است، افزود: جهت خدمت‌رسانی در ایام اربعین بیش از یک هزار نیروی هلال احمر در استان ایلام و مرز مهران در بخش‌های مختلف مستقر می‌شوند، همچنین به میزان کافی آمبولانس در مسیرهای مرز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه اربعین امسال در هوای گرم برگزار می‌شود، افزود: با توجه به احتمال گرمازدگی زائران، هلال احمر در مرز مهران نسبت به ایجاد و تجهیز پایگاه خود در پایانه مرزی با ۳۰ تخت مجهز اقدام کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، افزود: ۲۸ پایگاه هلال احمر در مناطق مختلف منتهی به مرز مهران پیش‌بینی شده که در کمترین زمان به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

علی‌محمدی یادآور شد: ۲ فروند بالگرد هلال احمر به صورت شبانه روزی برای ایام اربعین در استان ایلام مستقر می‌شوند، همچنین دیگر تجهیزات مورد نیاز در مرز مهران در بحث امداد و نجات و درمان نیز تامین شده است.

وی در ادامه با اشاره به بحث اسکان زائران نیز گفت: در این زمینه اسکان ۷۰ هزار نفر در شبانه روز را در استان ایلام فراهم کرده‌ایم، این جمعیت آماده اسکان زائران را در مواقع ضروری دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه هلال احمر در بحث خدمات اجتماعی نیز ورود کرده، افزود: این نهاد ۱۰۰ دستگاه ویلچر برقی برای تردد افراد ناتوان در مرز مهران مستقر می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.