فرماندار کرمان سطح زیرکشت پسته این شهرستان را ۳۴۰۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: در سال جاری پیش بینی تولید ۲۰ هزار تن محصول پسته را در شهرستان کرمان داریم.

برآورد تولید ۲۰۰۰۰ تنی پسته در شهرستان کرمان

به گزارش قدس آنلاین، علی بابایی صبح امروز ۲۵ مردادماه در جلسه کمیسیون مقابله با سرقت شهرستان کرمان که با دستور کار پیشگیری از سرقت پسته تشکیل شد، اظهار کرد: کشاورزی سهم زیادی در تولید و اقتصاد شهرستان کرمان دارد.

او با تاکید بر حمایت از کشاورزان و امیدآفرینی به آنها در راستای افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی در ادامه سطح زیر کشت پسته شهرستان کرمان را ۳۴۰۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: در سال جاری پیش بینی تولید ۲۰ هزار تنی با ۷۸۰۰ بهره‌بردار را داریم .

همچنین سیدمهدی قویدل معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به تجربیات سنوات قبل، تمهیداتی اندیشیده شده تا از کشاورزان حمایت لازم صورت گیرد.

او ادامه داد: پسته به‌عنوان محصولی استراتژیک نقش مهمی در اقتصاد استان و کشور داشته و قطعا اجازه نخواهیم داد که سارقان، نظم و امنیت این حوزه را برهم زنند؛ موفقیت این طرح در گرو اطلاع رسانی دقیق به کشاورزان و همکاری کامل آنهاست.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان کرمان، نصب سیستم‌های دوربین مداربسته در باغات را از مهمترین اقدامات در مقابله با سرقت بر شمرد و از همکاری کشاورزان در این خصوص قدردانی کرد.

او ساماندهی خریداران پسته و کارگران فصلی را از دیگر مسائل حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: کشاورزان باید در نظر داشته باشند که به کارگیری اتباع غیرمجاز ممنوع است.

«بسته شدن راه‌های دسترسی غیر ضروری و حفاظت فیزیکی لازم از انبارها » نیز از موارد مورد تاکید قویدل در این جلسه بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.