اسدالله بادامچیان با اشاره به اینکه جریان اصلاح طلبی در این دوره متفرق و چند دسته است و نمی‌داند چه می خواهد بکند، گفت اصولگرایان هم دچار تکثر شده آمد و ائتلاف هایی که در گذشته حاصل می شد این دوره محقق نخواهد شد.

این دوره انتخابات پر ماجرایی داریم/ اطلاع طلبان متفرقند و اصولگرایان متکثر/ پیش ثبت نام ها کار شورای نگهبان را دشوارتر کرد

قدس آنلاین: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه افزوده شدن مرحله پیش ثبت نام به انتخابات مجلس کار شورای نگهبان را دشوارتر کرد و زحمت بزرگی را پیش پای این نهاد گذاشت که باید صلاحیت حدود ۴۹ هزار نفر را بررسی کند در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره ادعای اصلاح طلبان در مورد اینکه این مرحله فرصت دهی به شورای نگهبان برای رد صلاحیت ها است؟ گفت: این حرف بی ربط و بی منطقی است چند مجلس بجای بارکردن فضا برای حضور همه می توانست سرچشمه را ببندد و ثبت نام ها را محدود کند.

اسدالله بادامچیان افزود: نزدیک به ۴۹ هزار نفر ثبت نام کردند و همه جریان ها هم هستند و مجلس فضا را کاملا بازگذاشته، کسی هم با اصلاح طلبان کاری ندارد چون اساسا اصلاح طلبی و دوران اصلاح طلبی تمام شده چون مردم دو دوره دولت تندرو اصلاح طلبان یعنی دولت خاتمی و دوره اصلاح طلبان میانه رو روحانی را تجربه کردند و میدانند همه مشکلات اقتصادی آنها از دولت اصلاح طلب قبلی است که حالا زور دولت فعلی هم نمی رسد آنها را حل کند.

وی افزود: بعضی اصلاح طلبان توهم و تصور دارند که همه اتفاق ها و مسایل در کشور برای آن ا رخ می دهد در حالی که اینطور نیست و من بیش از ۸ نامه برای آنها نوشتم و از آنها خواستم که به صحنه بیایند تا طوری نشود که در آینده نتوانند در میان مردم باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره اینکه به چه دلیل معتقد است و این را گفته که در این دوره انتخابات پر ماجرایی خواهیم داشت، تصریح کرد: همین حالا می بینم که از همه جریان‌ها و طیف ها در انتخابات ثبت نام کردهاند و باز هم می گویند محدودیت ایجاد شده، ضمن اینکه در نوبت رقابت ماجراها تازه آغاز خواهد شد و عده ای دم از تحریم انتخابات می زنند، عده ای دعواها را شروع می کنند و گروهی هم دست به تخریب می زنند و تا دیماه داستان داریم.

بادامچیان در خصوص دو دسته شدن گروه‌های اصلاح طلبی، گفت: جبهه اصلاحات بیانیه داد که مرحله پیش ثبت نام‌ها منجر به محدود شدن حضور چهره‌ها می‌شود، در حالی که این غلط است زیرا از همه مردم و گروه‌ها برای ثبت نام دعوت عام به عمل آمد. در عین حال که باید بگویم اصلاح طلب‌ها دودسته که خیر چندین دسته شدند.

بادامچیان افزود: در این میان یک گروه از اصلاح‌طلبان هستند که بسیار سیاسی هستند و سرلیست آنها محمدجواد ظریف است. بخش دیگری هستند که سرلیست آنها مجید انصاری و کمالی هستند که می‌روند و ثبت‌نام می‌کنند که به نوعی همراه هستند. همچنین گروهی از آنها ثبت نام کردند و می‌خواهند با نفرات جدید و سفید شرکت کنند. گروهی تندرو هم هستند که عملاً به دنبال خودکشی سیاسی هستند و تمایل ندارند حضور سیاسی داشته باشند که نمی‌توانیم به آنها موضوعی را تحمیل کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه درباره انتقادش از نمایندگان تهران و ناموفق خواندن آن ا در مدیریت امور و اینکه تصمیم این حزب برای معرفی چهره های شناخته شده تر با اقبال مردم به افرادی که در گذشته امتحان پس داده آمد مواجه خواهد شد؟ اظهار داشت: انتقاد از نمایندگان تهران به حق است زیرا بعد از سه سال کردم و حتی خبرنگاران نام چند نفر آنها را میدانند و آنها را می شناسند.

وی افزود: وقتی نماینده ای در میان مردم حضور ندارد و به مسایل اصلی و مهم نمی پردازد  باید با او چه کنیم.

بادامچیان گفت اما در مورد اینکه چه کسانی را می خواهیم بیاوریم، هدفمان معرفی چهره های گذشته و سنتی یا به تعبیری قدیمی و پیر نیست. ما ۴۵۰ گزینه داریم که از میان آنها بررسی می کنیم برای مجلس دوازدهم که مجلس تحول گرا و گام دوم انقلاب است چه کسانی به درد می خورند و اصلح ارحج هستند و انتخاب نهایی با مردم است.

وی تاکید کرد، مجلس بعدی نماینده تحول گرا و دارای جسارت و شجاعت تحول و دارای پشتوانه مردمی می خواهد و مجلس محافظه گرا به درد مردم نمی خورد.

وی در خصوص برنامه این حزب برای حضور در انتخابات گفت: نزدیک ۲۰۰ نفر از مؤتلفه ثبت‌نام کرده‌اند و دارد بیشتر هم می‌شود و نزدیک ۱۰۰ نفر از افراد حوزه‌های انتخابیه مرتبط با مؤتلفه، ۵۰ نفر از نمایندگان ادوار گذشته عضو مؤتلفه و نزدیک ۹۰ نفر اعضای فراکسیون مؤتلفه مجلس‌ شورای‌ اسلامی هم ثبت‌نام کرده‌اند.

ما زمان پیش ثبت‌نام انتخابات غافلگیر نشدیم، چون تشکیلات هستیم و دائم مسائل انتخابات را رصد می‌کنیم و همیشه پیشنهاد ما این بوده‌ که به شورای نگهبان فرصت بدهید. 

بادامچیان گفت: ۴۹ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و این را لبیک به فرمان مشارکت حداکثری مقام معظم رهبری می‌دانیم و بسیار کار ارزشمندی است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: این دوره‌ شاهد تکثر در همه گروه‌ها هستیم و یعنی حتی در اصول‌گرایان هم دچار تکثر هستیم و وحدتی که در دوره‌ آقای مهدوی‌کنی پیش می‌آمد، تا الآن پیش نیامده و از این به بعد هم بوجود نخواهد آمد.

بادامچیان گفت: اصلاح‌طلبان هم متفرقند و چند دسته شده اند، یک گروه افراطی در انتخابات ثبت‌نام نکرده‌اند و محروم کردن خودشان از شرکت‌ در انتخابات، خودکشی سیاسی است.

وی افزود: بخش دوم هم کسانی هستند که خیلی سیاسی فکر می‌کنند و سرفهرست آنها آدمی مثل‌ دکتر ظریف است. یک گروه هم فکر می‌کنند باید با مهره‌های جدید و چهره‌های سفید به میدان آمد و خیلی خوب هم آمده‌اند. یک گروه هم احتیاطا ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز نمی دانند چه می خواهند بکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.