مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی پیش از ظهر چهارشنبه با حضور در دفتر نمایندگی روزنامه قدس در خراسان شمالی ضمن تبریک روزخبرنگار، از خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان خیران رسانه در حوزه ترویج فرهنگ انفاق و احسان تقدیر کرد.

خبرنگاران خیران رسانه در حوزه ترویج فرهنگ انفاق و احسان هستند/ بهره مندی بیش از ۱۶۰ روستای خراسان شمالی از آب شرب پایدار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا نعیمی از زحمات اصحاب رسانه به خصوص اهالی روزنامه قدس در استان  تشکر کرد و عملکرد و فعالیت این مجموعه را موثر در جامعه دانست.

وی در این دیدار در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص وضعیت آب شرب استان گفت: در طرح جهاد آبرسانی در استان خراسان شمالی بیش از ۱۶۰ روستای استان  از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

وی این طرح در قالب چهار مجتمع روستایی به نام های مجتمع ۶۷ روستایی پایین دست سد شیرین دره، مجتمع ۲۹ روستایی زیدر سرانی در شهرستان های شیروان و بجنورد، مجتمع ۵۵ روستایی پرسه سو در شهرستان رازوجرگلان و مجتمع ۱۳ روستایی کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان اجرا می شود .

نعیمی در خصوص هدر رفت آب نیز  گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از شبکه های توزیع آب مناطق شهری و روستایی استان فرسوده است که اصلاح و بازسازی این شبکه ها نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستند.

نعیمی ادامه داد: از ۷۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و  خط انتقال آب استان یک سوم آن فرسوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال، اصلاح و شبکه توزیع آب شرب در مناطق روستایی و شهری استان اجرا شد افزود: از این میزان؛ ۳۰۰ کیلومتر مربوط به شبکه توزیع و خط انتقال جدید آبرسانی و ۲۰۰ کیلونیز مربوط به اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال فرسوده بوده است.

وی افزود: تاکنون چند باب مخزن ذخیره آب در روستاهای کلاته نقی، پاقلعه، ینگه قلعه و تعادلی سرچاه،  صندل آباد و کلاته یاور، اجرا شده است.                                                                                                                     

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در خصوص کیفیت آب و بهبود طعم و بوی آب شرب بجنورد گفت: کاهش سطح آب مخزن ذخیره سد شیرین دره و تغییرات در کیفیت آب برداشتی از سد عامل اصلی طعم و بوی نامطبوع آب شرب در برخی از مناطق شهری بجنورد است.

سمانه محمدزاده ثانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.