استاندار لرستان گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا ظرفیت بزرگی برای پیشبرد امور شهری و نماد مردم سالاری دینی هستند چراکه این الگو بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می کند.

استاندار لرستان: شوراها نماد مردم سالاری دینی هستند

به گزارش قدس آنلاین،  فرهاد زیویار روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه نخستین نشست ملی مشترک مدیران دفاتر امور شهری و شورای استانداری ها و روسای شوراهای اسلامی سراسر کشور بیان کرد: این ظرفیت در قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفته شد و برگزاری این نشست نیز توجه بیشتری را معطوف ظرفیت شوراها می کند.

وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی خرم آباد ادامه داد: این نشست یک ابتکار عمل برای توجه بیشتر به ظرفیت شوراها و مدیریت شهری است که یکی از بخش های مهم حکمرانی مردم سالاری دینی به شمار می رود.

وی استحکام و ظرافت های موجود در آثار تاریخی و معماری خرم آباد را بیانگر قدمت و غنای تاریخی این شهر دانست و افزود: ظرفیت سرمایه انسانی و شوراها در قانون اساسی، الگویی از مدیریت و حکمرانی را در جامعه نشان می دهد که قابل توجه است.

زیویار با بیان اینکه این ظرفیت ها دست مایه ای برای افزودن برگه های جدید به تاریخ کشور است عنوان کرد: اگر الگوها بر اساس حکمرانی مردم سالاری دینی رعایت شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد بنابراین افراد منتخب، تصمیمات آنها، افراد منصوب شده و هماهنگی بین این بخش ها بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی، ظرفیت‌هایی هستند که در قالب سرمایه انسانی و در قانون اساسی متبلور شده اند ازین رو برگزاری این‌گونه نشست‌ها برای ارزیابی، آسیب‌شناسی و رفع موانع شهری بسیار اثر گذار است و امید می رود بستر مناسبی برای گام‌های اساسی در اداره شایسته‌تر کشور و امور شهری باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.