جانبازان و هنرمندان ایرانی در سالگرد بمباران اتمی هیروشیما، تندیس (قهرمان گمنام) شهید دریاقلی را به شهردار هیروشیما اعطا کردند.

اهدای تندیس شهید دریاقلی به شهردار هیروشیما توسط جانبازان و هنرمندان ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، به دعوت همه ساله گروه صلح‌طلب (موست) هیروشیما، تعدادی از جانبازان و هنرمندان یاور موزه صلح تهران در مراسم سالگرد بمباران اتمی شهر هیروشیما شرکت و دهمین دوره جشنواره مردمی «فیلم صلح، دوستی ایران و هیروشیما» را برگزار کردند.

در جشنواره امسال فیلم‌های «یدو» ، «درخت گردو» ، «موقعیت مهدی» و «معجزه بناسان» در دو شهر توکیو و هیروشیما به نمایش درآمد و مورد نقد و بررسی مخاطبان ژاپنی قرار گرفت.

اهدای تندیس شهید دریاقلی به شهردار هیروشیما توسط جانبازان و هنرمندان ایرانی

پرویز پرستویی(بازیگر) محمد حسین مهدویان (کارگردان و بازیگر)، هادی حجازی‌فر (کارگردان و بازیگر)، مالک سراج ( بازیگر ) احمد یوسف‌زاده (نویسنده جانباز و آزاده)، مهرداد افراسیابی (فیلمبردار)، عادل معمارنیا (فیلمبردار)، محسن شریفیان (موسیقیدان و نوازنده)، حبیب احمدزاده (نویسنده و کارگردان)، محمد مهدی دادمان (مدیر فرهنگی)، زینب احمدزاده (نویسنده) و بیژن عبدالکریمی (نویسنده و استاد فلسفه دانشگاه) از هنرمندان ایرانی بودند که در این سفر حضور داشتند.

نمایش این چهار فیلم ایرانی در دو برنامه متفاوت (جشنواره صلح و دوستی ایران و هیروشیما) در شهر هیروشیما و به‌صورت مجزا با نام «هفته فیلم‌های ایرانی» در شهر توکیو انجام شد و این برنامه به همت گروه صلح طلب موست از هیروشیما، موزه صلح تهران، حوزه هنری و مساعدت دکتر سعادت سفیر و سفارت ایران در توکیو و نیز همکاری رایزنی فرهنگی ایران انجام شد.

همچنین در این سفر، گروه ایرانی طی دیدار با شهردار هیروشیما به مناسبت بیستمین سالگرد روابط ایجادشده بین جانبازان شیمیایی ایران و صلح طلبان هیروشیما و نیز تداوم دهمین سالگرد برپایی جشنواره فیلم ، تندیس شهید دریاقلی سورانی را توسط جانباز محسن ضرغامی به شهردار و سه تن از افراد زحمتکش گروه «موست» اهدا کردند.

در این برنامه محسن شریفیان به عنوان هنرمند نوازنده نیز به اجرای قطعاتی از موسیقی جنوبی پرداخت.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.