معاون وزیر کشور گفت: نسخه دفاع ویژه از شهرهای مذهبی، مردمی سازی است و تشکل‌هایی که در صحنه مبارزه قرار دارند باید خیزش های حساب شده ای داشته باشند.

معاون وزیر کشور: نسخه دفاع ویژه از شهرهای مذهبی، مردمی سازی است

به گزارش قدس خراسان، محمد عباسی، شامگاه چهارشنبه در همایش استانی تشکلهای مردم نهاد خراسان رضوی در محل تالار شهر مشهد اظهار کرد: دشمن هجمه سنگینی وارد کرده و در این میان همه کشور بویژه شهرهای مذهبی مشهد و قم را در ترویج فساد نشانه گرفته است.

معاون وزیر کشور گفت: بررسی ما نشان می‌دهد که حملات دشمن برای ایجاد و رواج فساد در کشور بویژه در شهرهای مذهبی مشهد و قم بیشتر است لذا باید دفاع ویژه‌ای داشت و در این میان تشکل‌ها و سمن‌ها نقش محوری دارند.

وی گفت: انسان در هر صورت در معرض آسیب هایی قرار خواهد گرفت اما زمانی که این آسیب ها در حد سرنگون سازی ساختارهای اساسی زندگی مانند دوره جوانی و هدردادن بسیاری از عزت ها و سرمایه کشور برسد، مساله بسیار جدی می شود و به تعبیر رئیس جمهور این زیبنده ایران اسلامی نیست که یک سری آسیب ها سرمایه های کشور را تخریب کنند.

عباسی افزود: دشمن از ایران اسلامی به دلیل پیشرفتهای علمی و مسیرهای تعالی که داشته، کینه گرفته است و دلیل اصلی تحریم ها و بغرنج نشان دادن مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور، سنگ اندازی در مسیر اشتغالزایی و تحت فشار قرار دادن مردم نیز از همین موضوع نشات می گیرد و در نهایت به این نتیجه رسیده است که ساز و برگ جدیدی را در عرصه جنگ نرم ایجاد کند و توسط فضای مجازی، جنگی براه بیاندازد تا در مغزها رسوخ کند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اغتشاشات سال گذشته و مساله افزایش طلاق و اعتیاد گفت: آسیب های اجتماعی بالاترین غم ما در جامعه است و راهکارش استفاده از گروه های مردمی است به طوری که عده ای در جامعه احساس مسئولیت می کنند و سرمایه اجتماعی کشور از همین جا شکل می گیرد، جامعه ای که مشارکت اجتماعی دارد به مردم جرات مبارزه می دهد.

وی گفت: جرات ایران اسلامی، قدرت نرم مردم آن است، مسئولان به پشتوانه این قدرت نرم جرات می کنند با همه توطئه ها بجگند، این دقیقا فضیلتی است که دشمن شناخته و قصد دارد آن را خدشه دار کند.

عباسی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات امسال و زمینه سازی دشمن برای کمرنگ کردن مشارکت مردم اظهار داشت: همه تلاش دشمن آن است که در جامعه یاس ایجاد کند و فضای کشور را متلاطم نشان دهد، کسانی که خود عامل همه مفاسد هستند، آنها را به کشور ما نسبت می دهند.

معاون وزیر کشور گفت: چهار درصد از زنان دنیا در آمریکا زندگی می کنند و در عین حال ۳۰ درصد از زندانیان زن جهان در آمریکا هستند که بیشتر آنان محاکمه نشده اند، بعد همین آمریکا برای زنان ایران به منظور درست زندگی کردن نسخه می نویسد.

وی افزود: بصیرت باعث شده است که تشکلهای اجتماعی خیز برداشته و مراقبت اجتماعی را سرلوحه کار قرار داده اند، بصیرت دادن به جامعه وظیفه تشکلهاست، آنها زمانی مفیدتر هستند که بسترسازی و شبکه سازی کنند، خیریه ها می توانند تاب آوری فکری و اقتصادی جامعه را افزایش دهند.

عباسی بیان کرد: نسخه دفاع ویژه از شهرهای مذهبی، مردمی سازی است و تشکلهایی که در صحنه مبارزه قرار دارند باید خیزش های حساب شده ای داشته باشند.

حل مسائل کشور باید به مردم سپرده شود

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: حضور و نقش مردم در نگاه اسلامی و اعتقادی کاملا واضح است و نقش خود را در ارتباط با نظام اسلامی و حمایت از آن در قالب حضور در انتخابات و راهپیمایی ها نشان می‌دهند، این اصالت نقش مردم در حکمرانی اسلامی فقط در قالب تشکل های مردمی و سمن ها سامان می یابد.

یعقوبعلی نظری اظهار کرد: باید مساله محور حرکت کرد و حل مسائل را به خود مردم سپرد، حاکمیت باید تصدی گری خود را به حداقل برساند و امور را به مردم واگذار کند لذا در تلاش هستیم نقش و حضور مردم را در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی بیشتر کنیم، نگاه اسلامی مبتنی بر اعتقادات بر این مهم متمرکز است که مسائل مردم توسط تشکل ها حل شود و حاکمیت به اندازه ای که لازم است ورود کند.

وی بیان کرد: تامین امنیت وظیفه اول حاکمیت است اما امنیتی پایدار می ماند که عمق مردمی داشته و مبتنی بر حضور مردم باشد، لذا بر این باوریم که تصدی گری و نقش اجرایی حاکمیت و دولت را کاهش دهیم و با دادن نقش تصدی گری به تشکلها و سمن ها خود را به اهداف نظام مقدس اسلامی نزدیک کنیم.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۹ هزار و ۹۱۳ تشکل مردمی در استان وجود دارد که به ۱۰ دستگاه اجرایی و نها وابسته هستند.

حجت الاسلام عماد دخانی افزود: ۸۰ تشکل مربوط به اداره کل اتباع و امور مهاجرین، ۸۵۰ مرکز نیکوکاری وابسته به اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۱۵۵ گروه جهادی – تبلیغی وابسته به حوزه علمیه خراسان، ۲۴۰ تشکل وابسته به بهزیستی، ۷۰۰ موسسه فرهنگی وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۱۷ تشکل وابسته به اداره کل ورزش و جوانان، سه هزار و ۱۳۰ کانون و موسسه و سه هزار و ۸۷۰ هیات مذهبی وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی، ۵۶ تشکل وابسته به جامعه المصطف و ۷۱۵ سمن وابسته به اداره کل اجتماعی استانداری هستند.

وی برپایی نمایشگاه دستاوردهای تشکل های استان در پاییز امسال در مشهد را از مسئولان خواستار شد و گفت: همزمان با هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی برگزاری کارگاه های تخصصی با تشکل ها دنبال می شود.

در پایان این مراسم تفاهم نامه ای سه جانبه بین استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد و سازمان امور اجتماعی کشور در ۲ آسیب طلاق و اعتیاد به منظور اجرای برنامه ها حداقل در هشت منطقه از مشهد با رویکرد جلب مشارکت تشکلهای اجتماعی، بین مسئولان این دستگاه ها امضا شد.

همچنین از مدیران تشکلها و سمن های برتر خراسان رضوی تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.